Toyota bZ4X Touring ma potężny bagażnik i gwarancję na milion kilometrów
Toyota bZ4X Touring to rozszerzenie oferty elektrycznego SUV-a japońskiej marki. Producent podkreśla, że nowy wariant został stworzony z myślą o rodzinnych podróżach. W związku z tym został odpowiednio powiększony pod kątem przestrzeni bagażowej.

W skrócie
- Toyota bZ4X Touring, nowy elektryczny SUV, został stworzony z myślą o rodzinnych podróżach. Oferuje m.in. większy o 1/3 bagażnik.
- Toyota bZ4X Touring będzie dostępna w dwóch wersjach napędowych - o mocy 224 KM i 380 KM.
- Producent obiecuje, że podobnie jak w innych modelach elektrycznych oferowana będzie gwarancja na akumulator na 10 lat lub do 1 mln km.
- Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Interii
Jak wygląda nowa Toyota bZ4X Touring?
Toyota bZ4X Touring dołącza do rozrastającej się gamy elektrycznych SUV-ów producenta - Urban Cruisera, C-HR+ oraz zmodernizowanego bZ4X. Nowy wariant jest nieco większy od tego ostatniego modelu. Długość wzrosła o 140 mm do 4 830 mm, a wysokość o 20 mm - do 1 670 mm. Producent podkreśla, że nowa wersja została zaprojektowana nie tylko, by uzyskać jak największą przestrzeń wewnątrz auta, ale również w bagażniku. Pojemność bagażowa wzrosła o 148 litrów, czyli o 33 proc., do 600 litrów.
Stylistycznie samochód różni się od "zwykłego" bZ4X najbardziej z tyłu. Przeprojektowano nieco tylne światła i zderzak. Oprócz tego producent podkreśla zastosowanie chropowatego czarnego wykończenia nadkoli, czarnych felg oraz relingów (maksymalne obciążenie dachu to 70 kg). Oprócz tego paleta kolorów została uzupełniona o nowy lakier - Brilliant Bronze.

Wnętrze Toyoty bZ4X Touring
Również wewnątrz możemy liczyć na wystrój znany z bZ4X. Centralnym punktem jest 14-calowy ekran multimediów ze zintegrowanymi fizycznymi pokrętłami. System inforozrywki obejmuje m.in. funkcję nawigacji dla aut elektrycznych wspomagającą kierowcę w planowaniu trasy i wyborze punktów ładowania, biorąc pod uwagę poziom energii w akumulatorze i zasięg. W konsoli środkowej mamy dwie indukcyjne ładowarki, a na kierownicy sporo fizycznych przycisków.

Jaki napęd ma Toyota bZ4X Touring?
Toyota bZ4X Touring będzie dostępna w dwóch wariantach. Wersja z napędem na przód będzie mieć jeden silnik o mocy 224 KM, a auto z napędem na cztery koła - dwa silniki o mocy systemowej 380 KM (producent podkreśla jednak, że są to jeszcze dane przed homologacją).
Niezależnie od wybranej wersji za magazynowanie energii będzie odpowiadał akumulator o pojemności brutto 74,7 kWh. W zestawie, zależności od wersji, dostępna będzie również pokładowa ładowarka o mocy 11 kW lub 22 kW. Maksymalna moc ładowania prądem stałym z kolei wynosi 150 kW.

Akumulator wyposażono m.in. w zapowiedzianą wcześniej w zmodernizowanym bZ4X funkcję przygotowania do ładowania - kierowca może ją aktywować ręcznie lub automatycznie poprzez skorzystanie z nawigacji. Zgodnie z normami WLTP Toyota bZ4X Touring ma przejechać na jednym ładowaniu do 560 km.
Podobnie jak w przypadku innych samochodów elektrycznych Toyota będzie oferować program opcjonalnej przedłużonej gwarancji na akumulator trakcyjny zapewniający ochronę do 10 lat lub do miliona kilometrów (pod warunkiem corocznego kontrolowania stanu akumulatora). Podstawowa gwarancja obowiązuje przez 8 lat lub do 160 tys. km.
Kiedy nowa Toyota bZ4X Touring w salonach?
Producent zapowiada, że wprowadzenie modelu do sprzedaży w Europie jest planowane na wiosnę 2026 roku. Można zakładać, że wraz ze zbliżaniem się momentu debiutu publikowane będą kolejne informacje na temat tego modelu.