Lexus UX - pierwsze pokazy i przyjmowanie zamówień

Dzisiaj rozpoczyna się przedsprzedaż pierwszego kompaktowego crossovera Lexus UX, a wraz z nią seria przedpremierowych pokazów modelu. Miejscem pierwszej prezentacji crossovera jest salon Lexus Warszawa Żerań. Przy okazji tej premiery warto przyjrzeć się temu, co oferuje nowy model Lexusa.

Ceny Lexusa UX w przedsprzedaży rozpoczynają się od 139 900 zł. Dla osób, które zdecydują się na zakup w ramach oferty przedsprzedażowej przygotowano również specjalne oferty na wszystkie wersje wyposażeniowe i pakiety. Cena crossovera w regularnej sprzedaży wynosi minimum 153 000 zł za benzynową wersję UX 200 i co najmniej 162 000 zł za hybrydową odmianę UX 250h. Oficjalnie samochód trafi do polskich salonów w marcu przyszłego roku.

Lexus UX jest dostępny w dwóch odmianach silnikowych. W wersji 250h crossover jest napędzany przez napęd hybrydowy 4. generacji. W skład układu wchodzą 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i silnik elektryczny. Łączna moc takiego napędu to 180 KM, co pozwala hybrydowemu crossoverowi w wersji przednionapędowej rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 8,5 s. Według wstępnych danych średnie zużycie paliwa w takiej konfiguracji wynosi od 4,1 do 4,3 l/100 km. Samochód można wyposażyć również w inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR, w którym tylną oś napędza dodatkowy silnik elektryczny. Tak skonfigurowany crossover przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s i zużywa w cyklu mieszanym od 4,5 do 4,8 litrów paliwa na 100 km. W obu przypadkach za przenoszenie momentu obrotowego na koła odpowiada bezstopniowa przekładnia E-CVT.

Reklama

Źródłem napędu wersji 200h jest 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik benzynowy o maksymalnej mocy 171 KM. W takiej wersji miejski crossover przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s, a jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi według wstępnych danych od 5,6 do 5,8 l/100 km. Lexusa UX200 wyposażono w nową, bezstopniową skrzynię biegów Direct Shift-CVT. Zastosowano w niej nie tylko przekładnię pasową, ale również zębatą, dzięki czemu auto cechuje się lepszą dynamiką. 

UX jest pierwszym kompaktowym crossoverem Lexusa, zatem samochód oparto na zupełnie nowej platformie GA-C. Cechuje się ona zwiększoną sztywnością i obniżonym środkiem ciężkości, co pozytywnie wpływa na właściwości jezdne. Samochód wyposażono również w zawieszenie bazujące na kolumnach McPhersona z przodu oraz podwójnych trójkątnych wahaczach poprzecznych z tyłu. Na uwagę zasługuje również nadwozie auta, przy projektowaniu którego zwrócono dużą uwagę na właściwości aerodynamiczne. Stąd pierwsze na świecie koła o aerodynamicznym kształcie, które zmniejszają opory i jednocześnie poprawiają chłodzenie hamulców, czy zespolone tylne światła, które zapobiegają zawirowaniom powietrza z tyłu samochodu i zwiększają pewność prowadzenia.

W podstawowym wyposażeniu Lexusa UX znalazła się najnowsza generacja pakietu zaawansowanych systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +. W jego skład wchodzą asystent utrzymywania pasa ruchu, układ podążania pasem ruchu, system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem rowerzystów i pieszych (za dnia i w nocy), oraz układ rozpoznawania znaków drogowych. W standardzie crossover jest również wyposażony w aktywny tempomat, działający w pełnym zakresie prędkości, czujniki deszczu, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, przednie reflektory LED czy kamerę cofania. Samochód można również wyposażyć w takie elementy jak 13-głośnikowy system audio Mark Levinson, kolorowy projektor wyświetlający dane na przedniej szybie czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją samodzielnego zatrzymania.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy