Lexus LM - nowy model w gamie

Lexus zarejestrował w amerykańskim urzędzie patentowym znaki towarowe LM 350 i LM 300h. Liczby w tych oznaczeniach pozwalają łatwo odgadnąć, że dotyczą one pojazdu w wersji z napędem konwencjonalnym i hybrydowym, natomiast zagadką pozostaje to, jaki to będzie samochód. Czy LM będzie nazwą handlową nowego crossovera, opartego na koncepcyjnym Lexusie LF-1?

Lexus LF-1 Limitless
Lexus LF-1 LimitlessInformacja prasowa (moto)

W nazewnictwie Lexusa pierwsza litera L oznacza modele flagowe - superluksusową limuzynę Lexus LS (Luxury Sedan), sportowe coupe Lexus LC (Luxury Coupe) i największego SUV-a klasy premium Lexus LX (Luxury Crossover). Zgodnie z tą konwencją LM powinien więc być prestiżowym samochodem należącym do najwyższego segmentu oferty marki. Naturalnym kandydatem byłaby produkcyjna wersja zaprezentowanego w styczniu na wystawie w Detroit koncepcyjnego Lexusa LF-1 Limitless, określanego jako "flagowy crossover".

Trudno na razie rozszyfrować drugą literę nazwy LM, za to oznaczenia liczbowe pozwalają z dużym prawdopodobieństwem określić rodzaj jednostki napędowej. Przez analogię z wprowadzoną właśnie na rynek siódmą generacją popularnego sedana Lexus ES, LM 350 byłby napędzany 3,5-litrowym silnikiem V6, zaś LM 300h - hybrydową jednostką napędową z nowym czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 litra.

LF-1 Limitless został zaprojektowany w należącym do japońskiego koncernu kalifornijskim studiu Calty Design Research. Koncepcyjny model zrobił na wystawie w Detroit ogromne wrażenie, a podczas premiery LF-1 ówczesny szef Lexus USA Jeff Bracken powiedział wprost: "Musimy zbudować ten samochód". W rozmowie z Automotive News dodał, że LF-1 może się stać dla marki kolejnym - obok LC 500 i nowej generacji limuzyny LS 500 - "samochodem halo", nie tylko ze względu na wybitną stylistykę, ale i najbardziej atrakcyjny dla firmy segment cenowy. "Wyższa strefa rynku aut luksusowych to obszar, w którym chcielibyśmy wzmocnić naszą obecność" - stwierdził Bracken. Według branżowych mediów, model miałby trafić na rynek w roku 2021.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas