Land Rover Discovery - już nim jeździliśmy

Na polskich drogach pojawił się właśnie nowy Land Rover Discovery. Co oferuje piąta generacja brytyjskiego SUVa?

Land Rover Discovery
Land Rover DiscoveryINTERIA.PL

Na pierwszy rzut oka sylwetka auta, w porównaniu do poprzednika, wydaje się zdecydowanie bardziej "ugrzeczniona". Zrezygnowano m.in. z charakterystycznych dokładanych nadkoli, kształty karoserii zostały wygładzone. Nadwozie wykonano w znacznej mierze z aluminium. Dzięki temu samochód jest aż o 480 kg lżejszy od poprzednika!

Długość karoserii to niespełna 5 m, nie dziwi więc, że Discovery może zabrać na pokład od siedmiu osób. Oba dodatkowe fotele w trzecim rzędzie wyposażono w punkty mocowania isofix (w sumie pięć sztuk), aby rodziny mogły swobodnie umieścić foteliki dziecięce w wybranym przez siebie, najdogodniejszym miejscu.

Land Rover chce ponadto, aby nowe "Disco" dawało kierowcy poczucie luksusu. Za odpowiednią dopłatą możemy więc liczyć między innymi na tapicerkę skórzaną marki Windsor i naturalne, dębowe elementy fornirowe. W kabinie znajdziemy wiele przemyślanych schowków i aż siedem portów USB pozwalających na ładowanie urządzeń mobilnych.

Land Rover Discovery

Land Rover DiscoveryINTERIA.PL
Land Rover DiscoveryINTERIA.PL
Land Rover DiscoveryINTERIA.PL
Land Rover DiscoveryINTERIA.PL
Land Rover DiscoveryINTERIA.PL
Land Rover DiscoveryINTERIA.PL
Land Rover DiscoveryINTERIA.PL
Land Rover DiscoveryINTERIA.PL
Land Rover DiscoveryINTERIA.PL
Land Rover DiscoveryINTERIA.PL
Land Rover DiscoveryINTERIA.PL
Land Rover DiscoveryINTERIA.PL
Land Rover DiscoveryINTERIA.PL
Land Rover DiscoveryINTERIA.PL
Land Rover DiscoveryINTERIA.PL

Konstruktorzy nie zapomnieli oczywiście o terenowych korzeniach modelu. Prześwit wynosi 283 mm (o 43 mm więcej niż w poprzedniku), a maksymalna głębokość brodzenia to aż 900 mm! Samochód wyposażono w system Terrain Response 2, który zapewnia optymalizację szeregu ustawień - czułości pedału gazu, charakterystykę zmiany biegów, rozdział mocy między kołami oraz działanie elektroniki. Nowa generacja pozwala na automatyczny wybór optymalnego ustawienia, jeżeli kierowca nie jest pewien jaki tryb jest w danym momencie najbardziej odpowiedni.

Land Rover Discovery 2017 na filmieINTERIA.PL

Zatroszczono się też o nabywców wykorzystujących auto w roli holownika przyczep. Maksymalny uciąg nowego Discovery wynosi aż 3500 kg. Klienci mogą zdecydować się na system automatycznego manewrowania zestawem Advanced Tow Assist. Nawet całkowity nowicjusz może dzięki niemu zaparkować - układ zatroszczy się o nieintuicyjne kręcenie kierownicą w przeciwną stronę podczas jazdy do tyłu. Kierowca może po prostu wprowadzić przyczepę na miejsce docelowe używając pokrętła systemu Terrain Response 2.

Land Rover DiscoveryINTERIA.PL

Cenniki nowego Land Rovera Discovery otwiera auto wyposażone w czterocylindrowy silnik wysokoprężny 2,0 l z rodziny Ingemium o mocy 180 KM. Za Discovery w podstawowej wersji S zapłacić trzeba co najmniej 236 200 zł. Standard obejmuje m.in. 19-calowe obręcze ze stopów lekkich, dwustrefową manualną klimatyzację, system audio z 6 głośnikami i 8 calowym wyświetlaczem, tempomat, czy system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu i automatycznego hamowania przed przeszkodą.

Model z mocniejszą odmianą tej jednostki napędowej, generującą 240 KM wyceniono na 254 500 zł. Ceny aut z silnikiem 3.0 TDV6 258 KM startują z pułapu 315 400 (począwszy od wersji wyposażeniowej SE).

Land Rover DiscoveryINTERIA.PL

Taką samą kwotę zapłacić trzeba za najtańsze auto z benzynową jednostką 3.0 Si6 generującą moc 340 KM. Ta odmiana oferowana będzie również w inauguracyjnej, limitowanej do 2400 egzemplarzy, serii wyposażenia "First Edition" wycenionej na 445 900 zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas