Łada Kalina NFR. Zdetronizuje Polo GTI?

Na rynek usportowionych hatchbacków wkracza właśnie nowy gracz. Volkswagen Polo GTI czy Ford Fiesta ST zyskają wkrótce nietypowego konkurenta – Ładę Kalinę z przydomkiem NFR...

Rosyjski producent chce zwrócić na siebie uwagę młodszej klienteli. W tym celu, od dłuższego czasu, zespół fabryczny Łady - z modelem Vesta -  rywalizuje w słynnej wyścigowej serii WTCC.

Usportowiona Kalina NFR ma być najszybszą, jak do tej pory, produkcyjną odmianą pojazdu spod znaku rosyjskiego producenta. Auto wyposażone będzie w benzynowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 l. Wolnossąca jednostka rozwijać ma moc aż 136 KM, co uznać trzeba za całkiem niezły wynik. W połączeniu z ręczną, pięciostopniową przekładnią o skróconych przełożeniach samochód przyspieszać ma do 100 km/h w 9,2 s i rozwijać prędkość maksymalną 203 km/h.

Reklama

By zapewnić kierowcy większą frajdę z jazdy Kalina NFR wyposażona będzie w obręcze kół ze stopów lekkich, obniżone, utwardzone zawieszenie, zmodyfikowany układ kierowniczy i większe hamulce. Standardem mają być również systemy ABS i EBD oraz poduszka powietrzna kierowcy.

Samochód przekonywać ma też stosunkowo bogatym wyposażeniem standardowym. Należą do niego m.in. manualna klimatyzacja, podgrzewane, sportowe fotele przednie, podgrzewane lusterka, czujniki parkowania, zmierzchu i deszczu oraz system audio z czterema głośnikami i dotykowym ekranem o przekątnej 7 cali.

W tym roku Łada planuje wybudować zaledwie 50 egzemplarzy Kaliny NFR. Co ciekawe, producent liczy głównie na zainteresowanie ze strony zespołów wyścigowych. Ceny Łady Kaliny NFR startować mają z pułapu 12 139 dolarów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy