Koncepcyjny Mercedes GLA

Podczas salonu samochodowego w Szanghaju zadebiutuje Mercedes GLA - kompaktowy crossover bazujący na klasie A. Na razie jako prototyp.

GLA bazuje na platformie zastosowanej już w klasie A i B.
GLA bazuje na platformie zastosowanej już w klasie A i B.Mercedes

GLA to ciąg dalszy ofensywy Mercedesa, mającej na celu powrót na pierwsze miejsce wśród producentów aut premium (obecnie lepszą sprzedaż notują Audi i BMW).

Prototyp GLA ma znane z nowej klasy A, dynamiczne rysy - szeroki wlot powietrza, maskę z przetłoczeniami i wyraźne przetłoczenia drzwi. Niewielka powierzchnia szyb oraz 20-calowe obręcze podkreślają sportowe aspiracje modelu, z kolei relingi z dodatkowym oświetleniem i osłony zderzaków nawiązują do aut terenowych. We wnętrzu króluje brązowa skóra oraz eleganckie aluminium, choć sama deska rozdzielcza nie różni się wiele od tej z klasy A.

Prototypowy Mercedes GLA mierzy 438 długości, 197 cm szerokości i 157 cm wysokości przy rozstawie osi 269 cm. Do jego napędu służy 2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem (211 KM), połączony z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną oraz napędem na obie osie 4MATIC (sprzęgło wielotarczowe).

Mercedes GLA

Mercedes GLA

Mercedes GLAMercedes
Mercedes GLAMercedes
Mercedes GLAMercedes
Mercedes GLAMercedes
Mercedes GLAMercedes
Mercedes GLAMercedes
Mercedes GLAMercedes
Mercedes GLAMercedes
Mercedes GLAMercedes
Mercedes GLAMercedes
Mercedes GLAMercedes
Mercedes GLAMercedes

Produkcyjna wersja modelu zadebiutuje jesienią br., podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, i będzie rywalizowała m.in. z Audi Q3 oraz BMW X1. W planach jest już najmocniejszy wariant AMG, zasilany 2-litrowym silnikiem turbo o mocy ponad 300 KM.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas