Hybrydowa Mazda Axela/3
Podczas targów w Tokio zadebiutowała Mazda Axela (w Europie i USA oferowana pod nazwą 3) z napędem hybrydowym. Znane są już szczegółowe informacje dotyczące jej układu napędowego.
3,2 l/100 km - tyle ma średnio zużywać w japońskim cyklu pomiarowym hybrydowa Mazda Axela, u nas znana jako 3. Na razie model będzie oferowany wyłącznie w rodzimej Japonii.
Do jego napędu służy 2-litrowa, benzynowa jednostka Skyactiv-G o mocy 99 KM i 142 Nm maksymalnego momentu obrotowego, opracowana specjalnie pod kątem napędzania wersji hybrydowej. Współpracuje z nim 82-konny silnik elektryczny oraz przekładnia planetarna. Łącznie, zespół napędowy generuje moc 136 KM i 207 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla porównania, napęd Toyoty Prius osiąga odpowiednio 136 KM i 142 Nm.
Z powodu zamontowania akumulatorów pojemność bagażnika sedana stopniała z 419 do 312 l.
Przypomnijmy, że Mazda miała już w przeszłości w swojej ofercie model z napędem hybrydowym - chodzi o sprzedawanego za oceanem SUV-a o nazwie Tribute (2008-2011).
msob