Hybrydowa Cupra Leon doczekała się zmian zwiększających wydajność
Będąca w sprzedaży od listopada 2020 roku, Cupra Leon e-HYBRID przeszła właśnie niewielką modernizację techniczną. Zmiany wpłynęły m.in. na wydajność modelu w obu dostępnych wariantach - 204 oraz 245-konnym.
Jak zapewnia przedstawicielstwo marki, zawieszenie Leona e-HYBRID zostało obniżone o 25 mm, poprawiając tym samym aerodynamikę pojazdu i jego właściwości jezdne. Samochód stał pewniejszy i bardziej stabilny w zakrętach. Wersja e-HYBRID jest teraz także kompatybilna z hamulcami Brembo, co w połączeniu z większymi niż standardowe (370x32mm) perforowanymi tarczami hamulcowymi, zapewniło większą skuteczność hamowania.
W ofercie producenta zadebiutowały także dwie nowe wersje wyposażenia. Mocniejszą wersję Cupry Leon e-HYBRID (245 KM) można teraz wybrać w wersji VZ. Wnętrze w tej drugiej wersji wyróżniają przede wszystkim fotele CUPBucket, dostępne w skórze w kolorach Dark lub Petrol Blue. Nowe siedziska zamontowano nisko w kabinie, aby zmaksymalizować przestrzeń i zapewnić bardziej ergonomiczną pozycję kierowcy.
Także w nadwoziu zastosowano modyfikacje, które jeszcze bardziej podkreśliły sportowy charakter Cupry Leon VZ CUP. Wśród nich znalazł się tylny spojler z włókna węglowego (tylko w wariancie 5-drzwiowym), listwy progowe Dark Alu i opcjonalne osłony lusterek bocznych pokryte włóknem węglowym.
Hybrydowy model Cupra Leon jest dostępny w dwóch wariantach. Łączna moc mocniejszego z nich wynosi 245 KM. Słabszy dysponuje 204 KM. Samochód wyposażono w jonowo-litową baterię akumulatorów o pojemności 13 kWh. Dzięki niej, w trybie elektrycznym, auto pokonać może do 60 km. Pełne ładowanie prądem z gniazdka trwa około sześciu godzin. Operację skrócić można do 3,5 godziny korzystając z domowej ładowarki ściennej.