Fiat Panda jeszcze nigdy nie miał takiego wyposażenia. I takich cen
Fiat Panda został znacząco zmodernizowany. Samochód otrzymał szereg systemów bezpieczeństwa, wymaganych przepisami Unii Europejskiej. Dzięki temu pozostanie w sprzedaży przez kolejne lata, ale trzeba będzie za niego znacznie więcej zapłacić.
Produkowany w Polsce w latach 2003 - 2012 Fiat Panda II przez lata był jednym z najchętniej kupowanych w Polsce samochodów. Jego największymi atutami były prosta konstrukcja i przystępna cena. Kolejna generacja, powstała już we Włoszech i nie cieszyła się nad Wisłą taką popularnością.
To nie koniec Fiata Panda
Samochód jednak nadal dobrze się sprzedaje w Europie, wobec czego Fiat zdecydował, że mimo sporego rynkowego stażu tego modelu, nie będzie kończył jego produkcji. Przeciwnie, samochód został doposażony zgodnie najnowszymi wymogami Unii Europejskiej, co oznacza, że przez kolejne lata nadal będzie dostępny w salonach. Tyle tylko, że zmiany bardzo odbiły się na cenach Pandy.
Fiat Panda jest teraz wyposażony przede wszystkim w szereg wymaganych przepisami systemów asystujących kierowcy (ADAS), otrzymał także nowy 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i nową kierownicę.
Fiat Panda z tylko jednym silnikiem. Koniec wersji LPG
Panda jest dostępna wyłącznie z silnikiem 1.0 o mocy 70 KM i manualną skrzynią sześciobiegową, wycofano silnik 1.2 LPG. Samochód występuje w dwóch wersjach wyposażenia: podstawowej o nazwie Panda oraz w topowej Pandina, opartej na nadwoziu typu cross.
Standardowe wyposażenie każdej Pandy obejmuje teraz m.in. system hamowania awaryjnego, asystent utrzymania pasa ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy, system rozpoznawania znaków drogowych, tylne czujniki parkowania, a także tempomat (dostępny w wersji podstawowej z pakietem City i oferowany w standardzie w Pandinie). Większość funkcji jest obsługiwana przez kamerę zamontowaną na wewnętrznym lusterku wstecznym.
Fiat Panda z nowym wyposażeniem i cenami
Fiat Pandina jest dodatkowo wyposażona w zupełnie nowy 7-calowy ekran dotykowy z Apple CarPlay i Android Auto. Samochód wyróżnia się nową, polakierowaną na biało deską rozdzielczą i nowymi fotelami z wytłoczonym monogramem oraz logo "Pandina", podwójnymi żółtymi szwami, białymi detalami i tapicerką.
Niestety, nie ma nic za darmo. Ceny Fiata Pandy w bazowej wersji zaczynają się od 73 tys. zł, natomiast za Fiata Pandinę trzeba zapłacić przynajmniej 85,5 tys. zł. Panda przed modernizacją z tym samym układem napędowym w bazowej wersji kosztowała od 66 tys. zł, natomiast wersja Cross, odpowiadająca stylistycznie Pandinie, wyceniana była od 78,5 tys. zł. Panda po zmianach jest więc o 7 tys. zł droższa.
Co gorsza, nie da się już kupić Pandy z silnikiem 1.2 LPG (69 KM), której ceny zaczynały się od 68 tys. zł.