Citroen C5 Aircross - nowy, francuski SUV
Do gamy Citroena dołączy niedługo zupełnie nowy SUV, który jako pierwszy model otrzyma nowy rodzaj zawieszenia.
Citroen C5 Aircross kontynuuje linię stylistyczną zapoczątkowaną przez C4 Cactusa, ale wprowadza też nowe pomysły. Na przykład ochronne nakładki Airbump nie osłaniają teraz centralnych części drzwi, ale ich dolną krawędź oraz progi.
Podobnie jak nadwozie, również wnętrze przywodzi na myśl najnowsze modele francuskiej marki. Wystarczy spojrzeć na projekt (bardzo obszernych) foteli, kształty deski rozdzielczej oraz fakt obsługiwania (niemal) wszystkich funkcji za pomocą dotykowego ekranu.
Zupełną nowością, którą zobaczymy później w innych modelach Citroena, jest zawieszenie. C5 Aircross wykosztuje progresywnie działające poduszki hydrauliczne, które ma zapewnić zauważalnie wyższy komfort w porównaniu do klasycznych rozwiązań.
Ciekawostką gamy tego SUVa będzie z pewnością 300-konna hybryda plug-in, jako jedyna dysponująca napędem na wszystkie koła (silnik elektryczny przy tylnej osi). Konwencjonalne odmiany to doładowane "benzyniaki" o mocach 130-200 KM oraz diesle mające 120-180 KM. Szczegóły specyfikacji nie są jeszcze znane, ponieważ C5 Aircross najpierw zadebiutuje w Chinach (w październiku). Europejczycy będą musieli zaczekać na ten model do 2018 roku.