Chevrolet Volt - wersja druga, poprawiona
Gwiazdą stoiska Chevroleta w Detroit jest nowa generacja Volta. Mniej awangardowa stylizacja kryje wydajniejszy układ napędowy.
Pierwsza generacja Volta była znana w Europie jako Opel Ampera - nagrodzony tytułem Samochodu Roku 2012. Auto napędzał hybrydowy zespół napędowy z możliwością pokonania kilkudziesięciu kilometrów wyłączenie w trybie elektrycznym i ładowania akumulatorów z gniazdka. Co istotne, silnik spalinowy pracował tu nie jako bezpośrednie źródło napędu, ale jako generator prądu.
Druga generacja Volta ma opływową sylwetkę typowego, kompaktowego sedana. W nowym wydaniu zastosowano benzynową jednostkę 1.5 o mocy 101 KM oraz silnik elektryczny o mocy 151 KM i 398 Nm momentu obrotowego (wcześniej: 1.4 100 KM + 150 KM/370 Nm). Do produkcji obu motorów zużywa się mniej metali ziem rzadkich. Ponadto, zastosowano wydajniejsze i o blisko 10 kg lżejsze akumulatory o pojemności 18,4 kWh. Dzięki zamocowaniu ich niżej obniżono środek ciężkości samochodu. Łącznie, masę całego zespołu napędowego zmniejszono o 55 kg.
W rezultacie Volt rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 s i rozpędza się do 158 km/h. Jego całkowity zasięg wynosi 676 km, z czego 80 km przypada wyłącznie na tryb elektryczny, a reszta - na 34-litrowy zbiornik benzyny. Przy regularnym doładowywaniu na jednym baku Volt może pokonać do 1600 km. Ładowanie akumulatorów z domowego gniazdka 120 V trwa 13 godzin, a ze źródła 240 V - 4,5 godziny.
Chevrolet wyposażył Volta w szereg nowości: sterowanie manetką przy kierownicy stopniem odzyskiwania energii podczas hamowania, podgrzewaną tylną kanapę, podświetlane gniazdo ładowania, aktywne przesłony wlotu powietrza poprawiające aerodynamikę karoserii, wydajniejszy układ hamulcowy z lepszym wyczuciem pedału czy niedostępne wcześniej systemy wspomagające aktywne bezpieczeństwo.
Na razie nie wiadomo, czy nowy Volt znów będzie oferowany w Europie jako Opel Ampera. W północnoamerykańskich salonach Chevroleta pojawi się w drugiej połowie br.
msob