Chevrolet Corvette Z06 debiutuje w Europie

Najmocniejszy model w historii Chevroleta dostępny będzie jako coupe i kabriolet.

W styczniu na rynku amerykańskim zadebiutował najmocniejszy model w historii Chevroleta - Corvette Z06. Już wiosną jednak auto to pojawi się też na europejskim rynku. Napędzane jest przez 6.2-litrowe V8 o mocy 659 KM i oferujące aż 881 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Ta olbrzymia moc przenoszona jest wyłącznie na tylną oś za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni manualnej, która dzięki zastosowaniu dwumasowego koła zamachowego, dwutarczowego sprzęgła i aktywnego systemu utrzymywania obrotów, ma zapewniać bardzo płynną zmianę przełożeń. Alternatywą jest nowy, ośmiobiegowy automat, który pomimo tego, że jest klasyczną konstrukcją z konwerterem momentu obrotowego, ma zmieniać przełożenia szybciej, niż dwusprzęgłowa przekładnia z Porsche 911.

Reklama

Błyskawiczną pracę nowej skrzyni potwierdzają czasy przyspieszeń do 100 km/h. Pomimo tego, że obie przekładnie mają system Launch Control, auto wyposażone w manualną rozpędza się do "setki" w 3,8 s, a w automatyczną o 0,4 s szybciej.

O wzorowe zachowanie na drodze dba seryjne adaptacyjne zawieszenie Magnetic Selective Ride Control, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, poprawiona aerodynamika oraz ogromne koła w rozmiarze 285/30ZR19 z przodu oraz 335/25ZR20 z tyłu. Opcjonalnie dostępny jest Z07 Performance Package, w którego skład wchodzą karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo, regulowana aerodynamika oraz opony Michelin Pilot Super Sport Cup.

Dla osób, które chcą pochwalić się swoimi umiejętnościami opanowania tego potwora, przygotowano Performance Data Recorder. Składa się on z kamery o rozdzielczości 720p, która nagrywa obraz z perspektywy kierowcy, mikrofonu rejestrującego dźwięk w kabinie oraz monitora telemetrii samochodu. Wszystko to jest zapisywane na karcie SD i nagranie można później odtworzyć w samochodzie lub na komputerze.

Chevrolet Corvette Z06 dostępny będzie, tak jak standardowa wersja Stingray, z wygodnymi fotelami GT lub stworzonymi do szybkiej jazdy Competition Sport. Samo wnętrze wykończono, w zależności od wersji, skórą Nappa, aluminium oraz włóknem węglowym.

Auto dostępne jest jako coupe z demontowalnym panelem dachowym lub, po raz pierwszy od 1963 roku, jako kabriolet. Ceny w Niemczech zaczynają się od 109 500 euro za wersję z zamkniętym nadwoziem lub 114 500 euro za odmianę z materiałowym dachem. Standardowa Corvette Singray z 466-konnym silnikiem kosztuje 74 500 euro.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy