Cadillac ATS w Paryżu
W Paryżu zadebiutowała europejska wersja Cadillaca ATS - konkurenta BMW serii 3 oraz Mercedesa klasy C. Wraz z nowym modelem amerykańska marka chce po raz kolejny zaistnieć na europejskim rynku.
Cadillac ATS został oficjalnie zaprezentowany w styczniu br., podczas salonu samochodowego w Detroit. Auto ma 464 cm długości, 180 cm szerokości i 142 cm wysokości oraz rozstaw osi równy 277 cm. Dla porównania, wymiary BMW serii 3 wynoszą, odpowiednio, 462, 181, 143 oraz 281 cm.
W rodzimych Stanach Zjednoczonych ATS dostępny jest z jednym z trzech silników benzynowych: wolnossącym R4 o pojemności 2,5 litra (202 KM), turbodoładowanym R4 o pojemności 2 litrów (272 KM) oraz wolnossącym V6 o pojemności 3,6 litra (321 KM). Każdy z nich napędza koła tylnej osi; dwie mocniejsze odmiany oferowane są także z napędem na obie osie. Wszystkie jednostki współpracują z 6-biegowymi skrzyniami automatycznymi; dla silnika 2.0 zarezerwowano opcjonalną, 6-stopniową przekładnię manualną.
Atutem ATS-a ma być niewielka masa własna, dopracowany układ jezdny, skuteczne hamulce Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu oraz optymalny rozkład mas - 50:50. Testy samochody były prowadzone na niemieckim torze Nuerburgring:
Sprzedaż Cadillaca ATS w Europie ma się rozpocząć jeszcze w tym roku. W przyszłości gama nadwoziowa modelu wzbogaci się o odmianę coupe, a gama silników - o wersję wysokoprężną oraz najmocniejszy wariant V, konkurujący z BMW M3 oraz Mercedesem C 63 AMG.
Marcin Sobolewski