BMW X5 nowej generacji
To już czwarta odsłona bawarskiego SUVa (czy, jak określa producenta, SAVa), który rozpoczął przygodę firmy z tymi właśnie samochodami.
Nowe BMW X5 zachowuje język stylistyczny poprzednika, ale zauważalnie go rozwija. Przykładowo, choć przód wydaje się być bardzo podobny, to faktycznie wyróżnia się niemal dwa razy wyższym grillem oraz inaczej zaprojektowanymi reflektorami, które opcjonalnie mogą być wyposażone w technologię laserową, zwiększającą zasięg świecenia do 500 m.
Linia boczna nie zmieniła się szczególnie, a zwiększona o 36 mm długość (w sumie 4922 mm), jest niezauważalna. Bez trudu natomiast rozpoznamy nowe X5 patrząc na nie z tyłu - dość duże reflektory nie przypominają żadnego z dotychczasowych modeli marki. Pytanie czy klientom się spodobają.
Sporo zmian pojawiło się także we wnętrzu, które ma nigdy nie wyglądać ubogo, a to za sprawą seryjnych wirtualnych wskaźników (zupełnie nowe) oraz dużego ekranu systemu multimedialnego - oba wyświetlacze mają przekątną 12,3 cala. Nowością jest panel klimatyzacji, który przybrał formę wąskiego paska przycisków pod nawiewami oraz niedużego wyświetlacza między nimi. Nowy jest także wybierak automatycznej skrzyni biegów oraz panel wokół niego z pokrętłem systemu iDrive, przyciskami do wyboru trybów jazdy oraz przełącznikiem do regulacji wysokości zawieszenia.
I to jest kolejna bardzo ważna zmiana - nowe X5, po raz pierwszy w historii, otrzyma opcjonalne pneumatyczne zawieszenie, które pozwala na regulację prześwitu w zakresie 80 mm. Wraz z nim, również po raz pierwszy, pojawiły się tryby jazdy terenowej, będące elementem pakietu offroadowego, wraz z osłonami podwozia i inaczej zestrojoną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.
Dostępne są też pakiety "wizualne" - xLine, a więc podkreślający terenowe aspiracje modelu oraz M Sport, czyli nastawiony bardziej na sport (w którym znajdziemy sportowy wydech, hamulce, zawieszenie oraz felgi w rozmiarach 20-22 cale).
Początkowo gama silnikowa nowego X5 składać się będzie z wersji 40i (3,0 l) o mocy 340 KM (sprint do 100 km/h w 5,5 s) oraz wysokoprężnych 30d (265 KM, sprint do 100 km/h w 6,5 s) i 50d (400 KM, sprint do 100 km/h w 5,2 s). Co ciekawe, w Europie nie jest dostępna topowa odmiana 50i z 4,4-litrowym V8 o mocy 462 KM.