BMW X5 45e iPerformance - więcej mocy i oszczędności

W nowym, hybrydowym X5, BMW chce połączyć większy i mocniejszy silnik z jeszcze niższym zużyciem paliwa. Jak to możliwe?

BMW X5 xDrive45e iPerformance
BMW X5 xDrive45e iPerformanceBMW

Poprzednia generacja tego modelu wykorzystywała 2-litrowy silnik benzynowy i oferowała 313 KM mocy systemowej. Nowe X5 ma jednostkę 3-litrową, a rozwija w sumie 394 KM i 600 Nm. Jak to możliwe, że spala teraz tylko 2,1 l/100 km?

BMW X5 xDrive45e iPerformance

BMW X5 xDrive45e iPerformanceBMW
BMW X5 xDrive45e iPerformanceBMW
BMW X5 xDrive45e iPerformanceBMW
BMW X5 xDrive45e iPerformanceBMW
BMW X5 xDrive45e iPerformanceBMW
BMW X5 xDrive45e iPerformanceBMW
BMW X5 xDrive45e iPerformanceBMW
BMW X5 xDrive45e iPerformanceBMW
BMW X5 xDrive45e iPerformanceBMW
BMW X5 xDrive45e iPerformanceBMW
BMW X5 xDrive45e iPerformanceBMW
BMW X5 xDrive45e iPerformanceBMW
BMW X5 xDrive45e iPerformanceBMW
BMW X5 xDrive45e iPerformanceBMW

To zasługa znacznie większej baterii, która pozwala teraz na przejechanie nawet ok. 80 km na jednym ładowaniu i z prędkością do 140 km/h. Wykorzystywany jest wtedy silnik elektryczny o mocy 112 KM. Zintegrowany jest on z 8-biegową skrzynią automatyczną, a więc nawet jako "elektryk" X5 pozostaje samochodem z napędem na wszystkie koła. W razie potrzeby do akcji wkracza 286-konny "benzyniak", który zapewnia sprint do 100 km/h w 5,6 s i prędkość maksymalną wynoszącą 235 km/h.

BMW podkreśla, że akumulatory schowane są w płycie podłogowej, dzięki czemu obniżają środek ciężkości auta i nie zabierają miejsca podróżnym. Nadal jednak zmniejszają bagażnik z 650 do 500 l. Na szczęście bak ma nadal rozsądną pojemność, która wynosi 69 l.

BMW X5 xDrive45e iPerformance dołączy do oferty bawarskiego producenta w przyszłym roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas