BMW serii 8 Cabrio - pierwsze w historii
Duży, czteroosobowy kabriolet to żadna nowość w gamie BMW. Ostatni taki model to była jednak seria 6, a wracająca na rynek seria 8 nie była wcześniej oferowana z otwartym nadwoziem.
Niedługo po prezentacji serii 8 coupe przyszedł czas na kabriolet. Projektantom udało się zachować podobną, sportową linię nadwozia, w którą udanie wpasowano materiałowy dach.
Sam dach można złożyć lub rozłożyć w zaledwie 15 s przy prędkościach do 50 km/h. Standardowo poszycie ma czarny kolor, ale będzie można wybrać również antracytowe "ze srebrnym połyskiem".
Aby zapewnić odpowiednią sztywność nadwozia, BMW zastosowało szereg wzmocnień, ale nie zapomniało przy tym o zachowaniu niskiego środka ciężkości i względnie niedużej masy. Seria 8 wykonana jest z aluminium, ale w konstrukcji wykorzystano również magnez i karbon. O bezpieczeństwo podróżnych dba wzmocniona rama przedniej szyby oraz pirotechniczne pałąki przeciwkapotażowe.
Flagowy kabriolet BMW jest autem czteroosobowym, którego możliwości transportowe można powiększyć składając tylną kanapę dzieloną w proporcji 50:50. To o tyle dobra wiadomość, że seria 8 oferuje jedynie 350 l bagażnika.
Podobnie jak w przypadku coupe, na początku zamówimy jedynie dwie wersje silnikowe - wysokoprężne 840d 320 KM (przyspieszenie do 100 km/h w 5,3 s) oraz benzynowe M850i 530 KM (przyspieszenie do 100 km/h w 3,9 s). W obu przypadkach automatyczna, ośmiobiegowa przekładania oraz napęd xDrive są seryjne.