BMW serii 3 - zupełnie nowa generacja

Kolejna odsłona serii 3 doczekała się swojej premiery. Auto zadebiutowało na trwającym właśnie salonie w Paryżu.

Nowa seria 3 zauważalnie urosła - mierząc 4709 mm jest o 76 mm dłuższa od poprzednika. Auto zwiększyło się także na szerokość (1827 mm) i o 1 mm na wysokość (1442 mm), a rozstaw osi to teraz 2851 mm (+ 41 mm). Zauważalnie zmieniła się tez stylistyka - samochód nadal oczywiście wygląda jak typowe BMW, ale przednie światła mają nowy design (seryjnie LEDowe opcjonalnie wykorzystują technologię laserową), a zderzak otrzymał wiele ostrych załamań. Tyle reflektory natomiast wyraźnie nawiązują do nowych X4, X5 i serii 8.

Reklama

Wnętrze również zachowało typowy dla bawarskiego producenta projekt, ale nowości nie brakuje. Seria 3 korzysta przede wszystkim z nowego kokpitu, który pojawia się w ostatnich modelach marki. Wyróżnia się on bardzo nowoczesnymi, wirtualnymi zegarami (12,3 cala), rozbudowanym systemem multimedialnym (ekran 10,25 cala) z obsługą głosową językiem potocznym (reagującą na komendę "Hej, BMW") oraz bardzo minimalistycznym panelem klimatyzacji z wyświetlaczami pomiędzy nawiewami.

Nowa seria 3 będzie początkowo dostępna w pięciu wersjach silnikowych - 320i (184 KM), 330i (258 KM) oraz 318d (150 KM), 320d (190 KM) i jedynym 6-cylindrowym 330d (265 KM). Początkowo wszystkie odmiany będą miały wyłącznie napęd na tylne koła, poza 320d, które zamówimy też z xDrivem.

Bawarczycy obiecują naturalnie, że auto wyróżniać się będzie świetnym prowadzeniem, w czym ma pomóc masa własna niższa nawet o 55 kg w porównaniu do poprzednika oraz idealny rozkład mas między osiami. Bardzo ciekawym rozwiązaniem w układzie jezdnym są amortyzatory samoczynnie dostosowujące twardość do skoku sprężyny - poprawia to zarówno komfort, jak i prowadzenie samochodu. Opcjonalnie dostępne jest sportowe zawieszenie M (obniżone o 10 mm) oraz amortyzatory z elektroniczną regulacją siły tłumienia. Dostępny jest także adaptacyjny układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy M oraz blokada tylnego mechanizmu różnicowego.

Nowe BMW serii 3 pojawi się w salonach na początku marca przyszłego roku.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy