BMW M550d xDrive - poczwórnie doładowane

Bawarczycy zaprezentowali topową, wysokoprężną odmianę nowej serii 5, która zapewnia prawdziwie sportowe osiągi.

BMW M550d xDrive
BMW M550d xDriveInformacja prasowa (moto)

Poprzednia seria 5 również dostępna była w wersji M550d - wtedy do jej napędzania użyto 3-litrowego diesla R6 z trzema turbinami. Nowy model korzysta z tego samego silnika, ale gruntownie zmodernizowanego.

Najważniejszą nowością jest dodanie czwartej turbiny, której zastosowanie nie miało jednak na celu znaczącego zwiększenia mocy i momentu obrotowego. BMW chciało poprawić szybkość reakcji na gaz oraz zwiększyć możliwości silnika w dolnych rejestrach obrotomierza. Trzy turbosprężarki pracują przez cały czas (dwie o niskim ciśnieniu doładowania i jedna o wysokim), a czwarta (wysokie ciśnienie) zostaje dołączona od 2500 obr./min. W efekcie już od 1000 obr./min do dyspozycji kierowcy jest 450 Nm.

Pełne możliwości silnika to 400 KM (przy 4400 obr./min) oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępny w przedziale 2000-3000 obr./min). To niewiele więcej od poprzednika (+ 19 KM i + 20 Nm), ale i tak nowe M550d może pochwalić się lepszymi osiągami. Sprint do 100 km/h trwa teraz 4,4 s (w przypadku kombi 4,6 s) - poprzednik potrzebował na to 4,7 s. Prędkość maksymalna pozostała ograniczona do 250 km/h. Moc standardowo przenoszona jest na wszystkie koła (z akcentem na tylną oś) za pośrednictwem 8-stopniowej, sportowej skrzyni automatycznej.

Wg producenta silnik BMW M550d to najmocniejsza sześciocylindrowa jednostka wysokoprężna stosowana w przemyśle motoryzacyjnym.

BMW M550d xDrive

BMW M550d xDrive 
BMW M550d xDrive 
BMW M550d xDrive 
BMW M550d xDrive 
BMW M550d xDrive 
BMW M550d xDrive 
BMW M550d xDrive 
BMW M550d xDrive 
BMW M550d xDrive 
BMW M550d xDrive 
BMW M550d xDrive 

Ponieważ mamy do czynienia z samochodem o rewelacyjnych wręcz osiągach, BMW seryjnie będzie oferować M550d z pakietem stylistycznym M oraz 19-calowymi alufelgami (w opcji 20-calowe) i oponami 245/40 z przodu oraz 275/35 z tyłu. Standardowo zawieszenie zostało obniżone o 10 mm, a za dopłatą możemy zamówić adaptacyjne amortyzatory.

BMW M550d xDriveInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas