BMW 3 Gran Turismo po face liftingu

Z początkiem lata w salonach BMW pojawi się odświeżona seria 3 w wersji Gran Turismo. Na jakie zmiany zdecydowali się przedstawiciele niemieckiej marki?

Samochód mierzy teraz 4824 mm - to około 200 mm więcej niż w przypadku standardowej "trójki". Auto otrzymało zmodyfikowane pasy - przedni i tylny. Standardem są np. nowe reflektory wykonane w całości w technologii LED. We wnętrzu znajdziemy teraz lepszej jakości materiały wykończeniowe i kilka nowych elementów dekoracyjnych, jak np. chromowane obwódki wokół dysz nawiewów. Zaktualizowano również system multimedialny, dzięki czemu jego obsługa ma być teraz bardziej intuicyjna.

Reklama

W stosunku do zwykłej serii 3 za wyborem Gran Turismo przemawiać mają wyższa o 59 mm pozycja za kierownicą i zdecydowanie większy rozstaw osi. W BMW 3 GT wynosi on aż 2920 mm - to wartość, która jeszcze kilka lat temu zarezerwowana była dla luksusowych limuzyn. Bagażnik mieści teraz pakunki o objętości do 520 l (1600 l po złożeniu oparć tylnej kanapy).

Do wyboru będą trzy linie wyposażenia: Sport Line, Luxury Line oraz M Sport. Tę ostatnią poznamy m.in. po - zarezerwowanym dla M - kolorze karoserii Estoril Blue. Standardowym wyposażeniem wszystkich modeli jest m.in. dwustrefowa klimatyzacja, aktywne wspomaganie kierownicy servotronic, system dostępu bezkluczykowego, sześć poduszek powietrznych, ledowe reflektory przeciwmgłowe, zestaw głośnomówiący czy wielofunkcyjna kierownica.

Klienci, w sumie, będą mieć do wyboru 18 konfiguracji napędu. Wszystkie silniki - o czterech lub sześciu cylindrach - wykorzystują turbodoładowanie. W ofercie pojawią się trzy - zupełnie nowe - jednostki benzynowe o mocach od 184 KM do 326 KM oraz pięć silników wysokoprężnych generujących między 150 KM a 313 KM. W zależności od wersji - w stosunku do poprzedników -  zużycie paliwa udało się zmniejszyć od 4,5 proc. (BMW 318d Gran Turismo) do aż 13,8 proc. (BMW 320d Gran Turismo).

Odmiany BMW 320i Gran Turismo, 318d Gran Turismo oraz 320d Gran Turismo standardowo sprzęgane będą z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Na liście opcji pojawi się 8-biegowy automat. Pozostałe wersje silnikowe (BMW 330i Gran Turismo, BMW 340i Gran Turismo oraz BMW 325d Gran Turismo) standardowo wykorzystywać będą automatyczną przekładnię Steptronic. Wszystkie odmiany benzynowe oraz wysokoprężne BMW 320d Gran Turismo i BMW 330d Gran Turismo będzie można zamówić z napędem 4x4 xDrive. Topowy diesel - BMW 335d xDrive Gran Turismo - otrzyma go w standardzie.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy