Audi R8 Spyder V10 teraz w wersji plus
Supersamochód Audi z otwartym nadwoziem dostępny jest teraz w bardziej ekstremalnej wersji.
Audi R8 V10 oferuje dwie wersje wolnossącego silnika 5.2 FSI - o mocy 540 i 610 KM. Do tej pory otwarta odmiana, czyli Spyder, dostępna była tylko w słabszej. Teraz jednak się do zmienia.
R8 Spyder V10 plus rozpędza się do 100 km/h w 3,3 s, a więc zaledwie o 0,1 s wolniej od wersji z zamkniętym nadwoziem. To także o 0,3 s szybciej od odmiany 540-konnej. Poprawie uległa także prędkość maksymalna, która wynosi 328 km/h (+ 10 km/h).
Wersja plus, oprócz mocniejszego silnika, oferuje także seryjnie ceramiczne hamulce, kubełkowe fotele i elementy nadwozia (jak spojler czy też boczne wloty powietrza do silnika) wykonane z włókna węglowego. Efektem ubocznym zastosowania tych dodatków jest zmniejszona masa własna, w porównaniu do słabszej wersji, o 25 kg. Całe auto waży 1695 kg, a więc nie tak mało. Jest to jednak zaledwie o 40 kg więcej od coupe.
Audi R8 Spyder V10 plus
Wraz z R8 Spyder V10 plus debiutuje pakiet stylizacyjny "micrommata green", w który wyposażono auto widoczny na zdjęciach. Zwraca on uwagę przede wszystkim charakterystycznym, zielonym lakierem oraz przeszyciami we wnętrzu w tym samym kolorze. Pierwsze egzemplarze tego modelu wyjadą na drogi pod koniec lata 2017.