Audi A3 Sportback 30 g-tron, czyli fabrycznie zagazowane
Do gamy nowej generacji A3 dołączyła właśnie odmiana g-tron, czyli zasilana gazem ziemnym.
Pierwsze A3 g-tron pojawiło się na rynku w 2014 roku, a wraz z nową odsłoną modelu, Audi kontynuuje oferowanie odmiany fabrycznie przystosowanej do zasilania gazem ziemnym lub biometanem. Pod maską znajdziemy silnik 1.5 TFSI o mocy 131 KM i generujący 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępny od 1400 do 4000 obr./min).
Audi A3 Sportback 30 g-tron przyspiesza do 100 km/h w 9,7 s i może jechać maksymalnie 211 km/h. Według producenta auto zużywa jedynie 3,6 kg CNG na 100 km, a jego emisja CO2 to 99 g/km. Przy takim spalaniu, na jednym tankowaniu auto przejedzie 445 km (gaz przechowywany jest w dwóch zbiornikach, z których każdy pomieści 7 kg gazu), a w awaryjnych sytuacjach można przełączyć się na benzynę, lecz ten bak ma zaledwie 9 l pojemności.
Jednostka domyślnie pracuje wyłącznie na zasilaniu gazem. Auto przełącza się na benzynę tylko w sytuacji, kiedy ciśnienie w zbiornikach gazu spadnie do pewnego poziomu, który może być zależny od panujących warunków.
Jazda A3 g-tron nie różni się niczym od benzynowej odmiany, a moment przełączania się między rodzajami paliwa ma być niezauważalny dla kierowcy. Odpowiednia informacja jest natomiast wyświetlana na tablicy wskaźników. Różnicę zauważymy za to w bagażniku, który zmalał z 380 do 280 l.
Audi A3 Sportback 30 g-tron wyceniono w Niemczech na 30 706 euro. Wersja ta dostępna jest tylko z napędem na przednie koła i siedmiostopniową skrzynią S tronic.