8 ostatnich Veyronów do kupienia
Od 2005 roku Bugatti znalazło nabywców dla 442 Veyronów. Na nabywców czeka 8 ostatnich egzemplarzy modelu z otwartym nadwoziem.
Łącznie, Bugatti oferowało Veyrona w około 30 specjalnych edycjach - większość z nich powstała w jednym egzemplarzu. Ceny modelu startują od około 1,5 mln euro. Do jego napędu służy wspomagany czterema turbosprężarkami silnik W16 o pojemności 8 litrów i mocy, zależnie od wersji, 1001 lub 1200 KM. Prędkość maksymalna wszystkich odmian przekracza 400 km/h.
Przypomnijmy, że obejmująca 450 sztuk pula Veyronów obejmowała 300 aut coupe (odmiany 16.4 o mocy 1001 KM oraz Super Sport o mocy 1200 KM) i 150 roadsterów (1001-konnego Grand Sporta oraz 1200-konnego Grand Sporta Vitesse); produkcję coupe zakończono we wrześniu 2011 roku. Ostatnie 8 egzemplarzy otwartej wersji ma powstać w ciągu dwóch miesięcy - o ile dostatecznie szybko znajdą się chętni nabywcy.
Po wyprzedaniu roadsterów Bugatti ma zamiar podnieść poprzeczkę w segmencie supersamochodów - jak ujawnia "Car", najpewniej już w przyszłym roku zadebiutuje nowy model francuskiej marki o nazwie Chiron, dysponujący mocą około 1500 KM. Szef Bugatti Wolfgang Dürheimer zdradził, że budowa jego przedseryjnych egzemplarzy wystartuje w Alzacji tuż po zakończeniu produkcji Veyrona. Nawiązał również do konkurencji - a dokładniej, do zapowiedzianego Venoma F5 amerykańskiej firmy Hennessey, który ma rozwijać prędkość ponad 460 km/h. "Jest jedna szalona amerykańska firma, która chce nas pobić. Będziemy więc musieli odrobić pracę domową i przygotować się na przyszłość" - powiedział Dürheimer.
"Automobile" informuje z kolei, że przed Chironem Bugatti wypuści jeszcze krótką, ekskluzywną serię Veyrona z innym nadwoziem. Samochód ma otrzymać nazwę Speedster.
msob