1/5 Fordów w Europie z silnikiem 1.0 EcoBoost

W I połroczu br. co piąty nowy Ford sprzedawany w Europie miał pod maską 3-cylindrową jednostkę benzynową 1.0 EcoBoost.

Udział ten generują na razie Fiesta, B-Max, C-Max i Focus, ale już niedługo 1-litrowy EcoBoost będzie dostępny też w Mondeo - wraz z debiutem nowej generacji modelu, planowanym na końcówkę br.

Obecnie co trzeci nabywca Fiesty i Focusa wybiera wersję z jednostką 1.0 EcoBoost. Łącznie, w I połowie br. takich aut sprzedano 120 tys., o 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2013.

1-litrowy silnik EcoBoost ma 3 cylindry, bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu (Ti-VCT), kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą i współpracuje z niewielką turbosprężarką, której wirnik potrafi rozkręcić się do niemal 250 tys. obr./min. Wprowadzono go do oferty na początku 2012 roku. Obecnie jest dostępny w trzech wersjach mocy (regularne odmiany 100 i 125 KM oraz specjalna, 140-konna edycja w Fieście). Ostatnio został po raz kolejny nagrodzony tytułem Silnika Roku.

Reklama

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy