Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium - test

LED-owe światła do jazdy dziennej to seryjne wyposażenie Fiesty Titanium.
LED-owe światła do jazdy dziennej to seryjne wyposażenie Fiesty Titanium.Motor
Kierowca Fiesty musi przywyknąć do licznych (i zbyt małych) przycisków na konsoli środkowej. Jakość wykończenia bez zarzutu – górę deski pokrywa miękkie tworzywo.
Kierowca Fiesty musi przywyknąć do licznych (i zbyt małych) przycisków na konsoli środkowej. Jakość wykończenia bez zarzutu – górę deski pokrywa miękkie tworzywo.Motor

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

Sylwetka Fiesty wolno się starzeje. Przyciemnione szyby wymagają 500 zł dopłaty.
Sylwetka Fiesty wolno się starzeje. Przyciemnione szyby wymagają 500 zł dopłaty.Motor
LED-owe światła do jazdy dziennej to seryjne wyposażenie Fiesty Titanium.
LED-owe światła do jazdy dziennej to seryjne wyposażenie Fiesty Titanium.Motor
Z tyłu zmieniły się jedynie wkłady lamp.
Z tyłu zmieniły się jedynie wkłady lamp.Motor
Pasażerowie tylnej kanapy mają sporo miejsca nad głowami, jednak niewiele na wysokości kolan.
Pasażerowie tylnej kanapy mają sporo miejsca nad głowami, jednak niewiele na wysokości kolan.Motor
Fotele dobrze trzymają ciało, choć mają dość wąskie oparcia.
Fotele dobrze trzymają ciało, choć mają dość wąskie oparcia.Motor
Przyjemne dla oka zegary – bez zmian. Plus za wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej.
Przyjemne dla oka zegary – bez zmian. Plus za wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej.Motor
Na nowe czasy: silnik ma 1 litr pojemności, 3 cylindry i turbo.
Na nowe czasy: silnik ma 1 litr pojemności, 3 cylindry i turbo.Motor
Kierowca Fiesty musi przywyknąć do licznych (i zbyt małych) przycisków na konsoli środkowej. Jakość wykończenia bez zarzutu – górę deski pokrywa miękkie tworzywo.
Kierowca Fiesty musi przywyknąć do licznych (i zbyt małych) przycisków na konsoli środkowej. Jakość wykończenia bez zarzutu – górę deski pokrywa miękkie tworzywo.Motor
Bagażnik z pełnowymiarowym kołem (za dopłatą 200 zł) mieści 281 l – to dobra klasowa średnia.
Bagażnik z pełnowymiarowym kołem (za dopłatą 200 zł) mieści 281 l – to dobra klasowa średnia.Motor
Siódma generacja Fiesty pojawiła się w 2008 roku. W Europie jest dostępna jako hatchback, w USA tak że jako sedan.
Siódma generacja Fiesty pojawiła się w 2008 roku. W Europie jest dostępna jako hatchback, w USA tak że jako sedan.Motor

Ford SYNC i MyKey

Fiestę po liftingu można wyposażyć w nowe aplikacje: system sterowania głosowego SYNC (który w razie wypadku potrafi samodzielnie wezwać służby ratownicze) oraz funkcję MyKey. Ta druga pozwala ustawić dla jednego z kluczyków dodatkowe ograniczenie prędkości lub uniemożliwić odłączenie ESP – w sam raz np. dla rodziców, którzy przekazują auto swoim dzieciom.
Fiestę po liftingu można wyposażyć w nowe aplikacje: system sterowania głosowego SYNC (który w razie wypadku potrafi samodzielnie wezwać służby ratownicze) oraz funkcję MyKey. Ta druga pozwala ustawić dla jednego z kluczyków dodatkowe ograniczenie prędkości lub uniemożliwić odłączenie ESP – w sam raz np. dla rodziców, którzy przekazują auto swoim dzieciom.Motor

Dane techniczne: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
100 KM/6000
Maks. moment obrotowy
170 Nm/1400
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
Masa/ładowność
1026/529 kg
Średnica zawracania
10,2 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
281/965 l
Pojemność zbiornika paliwa
45 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
397/172/150 cm
Rozstaw osi
249 cm
Opony
195/50 R15
Teoretyczny zasięg
1000 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,2 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
5,9/3,7/4,5
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,4 s
Elastyczność 60-100 km/h
12,1 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
20,3 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
42,5 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
42,1 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,5 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
7,9/5,5
Rzeczywisty zasięg
670 km
Cena wersji podstawowej*
52 500 zł
Cena
58 500 zł
*z tym samym silnikiem