Volkswagen przestawia się na prąd. Plany ma ambitne

Na rok przed wprowadzeniem na rynek pierwszego zero-emisyjnego modelu - ID - Volkswagen zdradza swoje plany dotyczące elektrycznej ofensywy.

Do 2023 roku firma zainwestować ma ponad 11 mld euro w e-mobilność, cyfryzację i technologie związane z autonomiczną jazdą. Nowa rodzina elektrycznych pojazdów budowana będzie w oparciu o platformę MEB (Modular Electric Toolkit). Ambitne plany zakładają, że w całej Grupie Volkswagena z platformy MEB korzystać ma około 15 mln pojazdów. Pierwotne założenia mówiły o 10 mln egzemplarzy.

Produkcja pierwszego elektrycznego Volkswagena - modelu ID.- rozpocząć ma się już w przyszłym roku w niemieckiej fabryce w Zwickau. Samochód oferować ma duży zasięg, przestronną kabinę, dynamiczne właściwości jezdne i "niespotykany do tej pory poziom łączności cyfrowej". Auto dysponować ma szybkim łączem internetowym i być stale połączone z "chmurą".

Reklama

Przedstawiciele Volkswagena nie ukrywają, że debiut ID. to jeden z punktów zwrotnych w historii marki.

"Wchodzimy teraz w decydującą fazę. Za około dwanaście miesięcy nowy ID. wprowadzi Volkswagena w nową erę. To wydarzenie porównywalne z pierwszym Garbusem czy Golfem" - powiedział Thomas Ulbrich, Członek Zarządu marki Volkswagen odpowiadający za e-mobilność. Wczoraj w Wolfsburgu odbyło się spotkanie z ponad trzydziestoma dyrektorami generalnymi kluczowych dla Volkswagena poddostawców, którzy zaangażowani będą w produkcję Volkswagena ID.

Obecnie niemiecka marka przygotowuje się już do podsumowania bieżącego roku. W listopadzie Volkswagen dostarczył na świecie 564 500 samochodów (+ 5 proc. r/r). Mimo trudnej sytuacji gospodarczej w niektórych regionach, od stycznia do listopada 2018 roku dostawy aut niemieckiej marki wzrosły o 1,2 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sumarycznie, od 1 stycznia 2018, Volkswagen dostarczył klientom na świecie 5,7 miliona samochodów osobowych.

We wzroście dostaw na Starym Kontynencie kluczową rolę odegrały nowe modele: Polo, T-Roc i Touareg. W Polsce w listopadzie rejestracje nowych Volkswagenów zamknęły się liczbą 4 936 aut (+ 15,4 proc. r/r). Po 11 miesiącach tego roku wzrost liczby rejestracji nowych Volkswagenów wynosi już 16,58 procent. Przez ten okres niemiecka marka dostarczyła polskim nabywcom już 51 240 samochodów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama