Genewa 2014

Nowe Maserati Alfieri. Jest piękne!

Mamy dobre wieści dla fanów Maserati. Włoska marka zaskoczyła wszystkich prezentując dziś w Genewie model o nazwie Alfieri.

Koncepcyjny pojazd traktować można jako zapowiedź nowego modelu produkcyjnego, który otwierać ma paletę samochodów sygnowanych słynnym trójzębem.

Reklama

Samochód bazuje na modelu Gran Turismo MC Stradale, ale ma od niego aż o 24 cm krótszy rozstaw osi wynoszący dokładnie 2,7 m. Karoseria mierzy 4,59 m długości, 1,93 m szerokości i zaledwie 1,28 m wysokości. W kształtach nadwozia dostrzeżemy nawiązania do klasycznych pojazdów włoskiej marki, jak chociażby historyczne modele 3500 GT i 5000 GT z przełomu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych.

Auto wyposażono w aluminiowe felgi w rozmiarze 20 cali z przodu i 21 cali przy tylnej osi. Koła o tak dużej średnicy pomieścić muszą ceramiczne tarcze hamulcowe z Gran Turismo MC Stradale i zaciski sygnowane przez Brembo.

Koncept napędzany jest wolnossącym 4,7-litrowym, benzynowym V8. Jednostka rozwija moc 460 KM (przy 7 tys. obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 520 Nm (przy 4750 obr./min). Moc przenoszona jest na koła tylnej osi za pośrednictwem sześciostopniowej, automatycznej, skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu.

Osiągi Alfieri 2+2 nie są znane. Wiadomo jedynie, że będą one zbliżone do Gran Turismo MC Stradale, które osiąga setkę w 4,5 s. i rozpędza się do prędkości przeszło 300 km/h.

Polub MOTO INTERIA na Facebooku. Tam znajdziesz więcej zdjęć, ciekawostki i... konkursy. Do wygrania wkrótce samochód na weekend!. Wystarczy kliknąć TUTAJ.

Dowiedz się więcej na temat: Maserati Alfieri

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje