Budowa autostrad

A4 pomiędzy Szarowem i Tarnowem w 2012

Krakowski oddział GDDKiA oddał w tym roku w Małopolsce 2,4-kilometrowy fragment zachodniej obwodnicy Krakowa, łączący drogę krajową nr 94 z autostradą A4.

Krakowski oddział GDDKiA oddał w tym roku w Małopolsce  2,4-kilometrowy fragment zachodniej obwodnicy Krakowa, łączący drogę krajową nr 94 z  autostradą A4.

Trwa budowa odcinka autostrady A4 pomiędzy Szarowem i Tarnowem. Jego otwarcie zapowiadane jest na 2012 r.

Nowy odcinek drogi krajowej nr 94 bezpośrednio łączy autostradę A4 z drogą Kraków-Olkusz. Trasa przebiega od węzła Radzikowskiego w Krakowie do węzła Modlnica.

Dzięki niej kierowcy jadący ze Śląska mogą, omijając Kraków, dojechać do południowej części autostradowej obwodnicy miasta i dalej w kierunku Zakopanego czy Rzeszowa. Polepszyła się też dostępność m.in. Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice. Trasa stanowi początek planowanej północnej obwodnicy Krakowa.

Reklama

Dwujezdniową drogę klasy głównej przyspieszonej wybudowała w ponad dwa lata firma Budimex - Dromex SA. Inwestycja kosztowała blisko 150 mln zł.

Dla krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) najważniejszym zadaniem w ostatnich latach jest budowa 57-kilometrowego odcinka autostrady A4 pomiędzy Szarowem i Tarnowem. Przedsięwzięcie, podzielone na trzy kontrakty (Szarów-Brzesko, Brzesko-Wierzchosławice oraz Wierzchosławice-Krzyż k. Tarnowa) jest w trakcie budowy. Oddanie do użytku autostrady do Tarnowa zapowiedziano do końca 2012 roku.

W tym roku zakończono ważne inwestycje na drogach wojewódzkich Małopolski, realizowane dzięki dofinansowaniu ze środków europejskich w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (MRPO). Powstały obwodnice: Proszowic, Szczurowej i Podegrodzia.

Ponad 3-kilometrowa obwodnica Proszowic jest fragmentem drogi wojewódzkiej nr 776 i łączy odcinki wylotowe z Proszowic w kierunku Krakowa i Kazimierzy Wielkiej. Jednojezdniowa obwodnica powstała po północnej i zachodniej stronie miasta. Na jej trasie znajduje się pięć skrzyżowań, w tym cztery w formie ronda. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 32 mln zł, z czego unijne dofinansowanie przekroczyło 24 mln zł.

Licząca prawie 8 km obwodnica Szczurowej stwarza lepsze połączenie między województwami małopolskim i świętokrzyskim oraz dojazd do budowanej autostrady A4. Zmniejsza też ruch w centrum miejscowości. Trasa powstała w ciągu drogi wojewódzkiej nr 768. Inwestycja kosztowała 56 mln zł, z czego 47,5 mln zł pochodziło ze środków unijnych.

Obwodnica Podegrodzia koło Nowego Sącza kosztowała 53 mln zł, z czego Unia Europejska dołożyła blisko 44,5 mln zł. Dzięki nowej trasie o długości blisko 6,5 km odciążone zostały pobliskie miejscowości - Brzezna, Stadła i Podegrodzie - od nadmiernego ruchu ciężkich pojazdów. Skorzystali na tym też kierowcy i pasażerowie samochodów, którzy udają się w podróż na Słowację i do małopolskich uzdrowisk. Ponadto dzięki przebudowie wału przeciwpowodziowego poprawiła się ochrona powodziowa Podegrodzia.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: droga krajowa nr 94 | Szarów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy