Tak wygląda nowa honda civic. Fajna czy nie fajna?

Honda ujawniła właśnie pierwsze dane nowego wcielenia kompaktowego civica. Czy oprócz stylistyki zmieniło się coś jeszcze?

article cover
INTERIA.PL
INTERIA.PL

Nowe auto mierzy teraz 4,3 m długości. Mimo że sylwetka wyraźnie nawiązuje do poprzednika, niemal wszystkie części auta zostały zaprojektowane od podstaw, lub gruntownie przeprojektowane.

Paleta jednostek napędowych wygląda znajomo. Do wyboru będą dwa silniki benzynowe o pojemnościach 1,4 l. i 1,8 l oraz jeden motor wysokoprężny 2,2 l.

Honda civic

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Wszystkie silniki rozwijają nieco większą moc i - przynajmniej teoretycznie - mogą się pochwalić mniejszym zużyciem paliwa, co wpływa na obniżenie emisji CO2. Te ostatnie udało się obniżyć dzięki zastosowaniu systemu start&stop. Dla przykładu silnik Diesla 2,2 l i-DTEC emitować ma teraz 110 gramów CO2/km, co oznacza spadek emisji aż o 20 procent.

Przedstawiciele Hondy nie poinformowali, czy opracowywana jest również wersja hybrydowa, ale rzecznik japońskiej marki stwierdził, że - być może - w sprzedaży pojawi się usportowiony type R. Nowy civic trafić ma do salonów z początkiem 2012 roku.

Informacja prasowa (moto)

Nasz raport z IAA 2011 TUTAJ.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas