Afera "dieselszwindel"

Polska będzie się domagać, akcji naprawczej VW

Polska będzie domagała się od Volkswagena programu naprawczego - ustalił dziennikarz RMF FM Krzysztof Berenda. Transportowy Dozór Techniczny ma dziś zakończyć analizę podejrzanych silników koncernu z Wolfsburga. Z dotychczasowych ustaleń wynika, że również po polskich drogach jeżdżą samochody, które zbyt mocno trują środowisko, a ich oprogramowanie przekłamuje badania diagnostyczne.

Z nieoficjalnych danych - między innymi od producenta - wynika, że w Polsce zarejestrowanych jest około 140 tysięcy samochodów z silnikiem Volkswagena, które ma to oprogramowanie.

Polski Transportowy Dozór Techniczny przebadał już podejrzane silniki Volkswagena. Emisja szkodliwych substancji przekracza w nich normy unijne - tak wstępnie ustalili polscy kontrolerzy.

Zastrzeżenia zostaną teraz przekazane za granicę, a niemiecki koncern motoryzacyjna otrzyma żądanie poprawienia aut. To oznacza, że najprawdopodobniej polscy kierowcy dostaną wkrótce od producenta zaproszenia do serwisów na darmowe naprawy. Tak jak to dzieje się na całym świecie.

Reklama

Sprawa dotyczy samochodów z silnikiem 2.0 TDI. Nosi on oznaczenie "EA 189". Ten silnik był montowany w Volkswagenach Passat, Golf, Jetta, Beetle i Tiguan, a także w Audi A3, A4, A5, A6, Q3, Q5 i TT. Znalazł się on również w Skodach Octavia i Superb oraz w Seatach Leon, Altea i Exeo.

(abs)

RMF FM
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy