Volkswagen e-Crafter testowany przez Żabkę

Żabka, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce testuje, jak podczas codziennych dostaw do poznańskich sklepów sprawdza się w pełni elektryczny e-Crafter.

Volkswagen e-Crafter
Volkswagen e-CrafterInformacja prasowa (moto)

Żabka Polska i marka Volkswagen Samochody Użytkowe, dwie firmy z siedzibą w Poznaniu, postanowiły zrealizować wspólny projekt, który ma ograniczyć negatywny wpływ działalności transportowej na otoczenie. Żabka przez kolejnych kilka tygodni testować będzie elektryczny samochód dostawczy e-Crafter, który pozwoli zredukować poziom zanieczyszczeń i hałasu w centrum miasta.

Wraz ze wzrostem liczby placówek oraz poszerzeniem asortymentu sprzedażowego Żabka (licząca blisko 5700 sklepów), każdego dnia musi stawiać czoła wyzwaniom w obszarze logistyki. Dotyczy to w szczególności dużych miast, gdzie placówki sieci zlokalizowane są w centralnych punktach, takich jak główne ulice, kompleksy biurowe czy galerie handlowe.

- Efektywna obsługa klienta wymaga skoordynowania przebiegu dostaw produktów z potrzebami ich odbiorców, przede wszystkim w zakresie dostępności towaru i szerokiego wyboru asortymentu. Dla nas ważne jest również zapewnienie komfortu mieszkańcom, dzięki ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu, jak również zapewnienie franczyzobiorcom wysokiej jakości obsługi - dodaje Adam Manikowski.

Testowany przez Żabkę e-Crafter to samochód zeroemisyjny, który bezpośrednio wpływa na redukcję hałasu i smogu w miastach. Dodatkowo takie auto może korzystać z bezpłatnych parkingów i buspasów, co przy dużym natężeniu ruchu w centrach miast pozwala na oszczędność czasu i przyspieszenie transportu. E-Crafter jest ponadto wyposażony w szereg systemów asystujących kierowcy i wpływających na komfort oraz bezpieczeństwo podczas jazdy, a jego konstrukcja pozwala na zmniejszenie kosztów eksploatacji. Rozwój floty samochodów elektrycznych na drogach i korzystanie z nich przez duże firmy z różnych branż to ważny element zrównoważonego transportu miejskiego.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas