Nie Nyska i nie Żuk. Teraz te auta będą dumą polskiej motoryzacji

E-VAN z Autobox Innovations
E-VAN z Autobox InnovationsPaweł RygasINTERIA.PL
Dlatego właśnie zrealizowaliśmy projekt eVAN, w którym 10 firm rywalizowało o najlepsze konstrukcje samochodów w pełni elektrycznych, aby ostatecznie dwie firmy doprowadziły go do sukcesu, prezentując swoje pojazdy obecnie gotowe do produkcji. Jako NCBR wypełniliśmy naszą rolę, doprowadzając do powstania pojazdów. Teraz trzymamy kciuki, aby kolejne instytucje publiczne przejęły od nas pałeczkę i wsparły komercjalizację tych udanych projektów technicznych.
dodaje Wojciech Racięcki

Elektryczne dostawczaki z Polski tylko na baterie. To jeszcze nie czas na wodór

W ramach naszego konkursu chcieliśmy potwierdzić, że opracowane w Przedsięwzięciu Pojazdy spełniają nie tylko nasze założenia dotyczące zasięgu i ładowności, ale również oczekiwania rynku.

Polski elektryczny samochód dostawczy. Lista potencjalnych klientów jest długa

E-VAN z Autobox Innovations ma konstrukcję ramową. 70 proc. podzespołów pojazdu - w tym bateria trakcyjna - pochodzi z Polski
E-VAN z Autobox Innovations ma konstrukcję ramową. 70 proc. podzespołów pojazdu - w tym bateria trakcyjna - pochodzi z PolskiPaweł RygasINTERIA.PL

NCBR kończy projekt e-Van. Kolejny etap to komercjalizacja

  • opracowanie koncepcji pojazdu,
  • stworzenie dokumentacji technicznej,
  • stworzenie prototypów z zabudową testową (w tym opracowanie dokumentacji samej zabudowy),
  • zbudowanie prototypów z kolejnymi zabudowami i wersjami do nowych zastosowań.

Elektryczne dostawczaki z Polski gotowe do produkcji. Nawet 350 km na jednym ładowaniu

Postanowiliśmy testować je dwuetapowo - już w kwietniu pojazdy przeszły testy zgodnie z procedurą WLTP w komorze klimatycznej, która pozwala oszacować rzeczywisty poziom zużycia energii, a co za tym idzie potencjalny zasięg oraz ma zastosowanie do homologacji nowych samochodów osobowych w całej UE.
tłumaczy Marek Palka
Ponad 70 proc. podzespołow w E-VANie z Autobox Innovation zaprojektowano i wykonano w Polsce
Ponad 70 proc. podzespołow w E-VANie z Autobox Innovation zaprojektowano i wykonano w PolscePaweł RygasINTERIA.PL
Rezultaty testów pokazują, że samochody opracowane w ramach naszego Przedsięwzięcia uzyskują świetne wyniki na tle obecnej na rynku konkurencji, a zastosowane rozwiązania techniczne oraz ich wyposażenie nie odbiega od standardów rynkowych.
dodaje Marek Palka z NCBR

E-Vany z Polski gotowe do produkcji. Pojawią się na drogach w 2025 roku?

Ramowa konstrukcja E-VANA z Autobox Innovations pozwala wykorzystywać auto m.in przez firmy utrzymujące zieleń miejską czy chociażby drogowców
Ramowa konstrukcja E-VANA z Autobox Innovations pozwala wykorzystywać auto m.in przez firmy utrzymujące zieleń miejską czy chociażby drogowcówPaweł RygasINTERIA.PL
  • podwozia (w tym ramy i zawieszenia),
  • akumulatora trakcyjnego,
  • systemu zarządzania energią.

Ile polskości w polskim samochodzie elektrycznym? Jest lepiej niż myślisz

W Makowie Mazowieckim Autobox Innovations montuje już elektryczne ciężarówki marki FOTON
W Makowie Mazowieckim Autobox Innovations montuje już elektryczne ciężarówki marki FOTONPaweł RygasINTERIA.PL

Kiedy elektryczne E-vany trafią do klientów?

NBCR podsumowuje program E-VAN. Polskie elektryki trafią do produkcjiPaweł RygasINTERIA.PL