"Mój elektryk" działa pełną parą. Ile samochodów już dofinansowano?

Na polskie drogi wyjechało ponad 3100 samochodów osobowych i dostawczych o napędzie elektrycznym, które zostały wzięte w leasing i dofinansowane w programie "Mój elektryk".

Program "Mój elektryk" okazuje się działać, jak należy
Program "Mój elektryk" okazuje się działać, jak należyArkadiusz ZiółekEast News

Wartość przyznanego dofinansowania to 98 mln zł.

Ponad 3100 dopłat na 98 mln zł

W pierwszym roku funkcjonowania ścieżki leasingowej w programie "Mój elektryk" do BOŚ wpłynęło ponad 4,1 tys. wniosków, z czego ponad 3,1 tys. zostało zaakceptowanych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). Jak na razie przyznano w ramach dopłat 98 mln zł.

Bank wyjaśnił, że największym zainteresowaniem cieszyły się samochody osobowe - 2,6 tys. z dotychczas zaakceptowanych przez NFOŚiGW wniosków dotyczyło właśnie tego typu pojazdów, a łączna wartość przyznanych dopłat wyniosła 79,5 mln zł. W przypadku pojazdów dostawczych, zaakceptowanych zostało 480 wniosków na kwotę 27 mln zł. Ponadto, klienci firm leasingowych uzyskali dofinansowanie leasingu 70 pojazdów dwu- i trójkołowych.

"Mój elektryk" sukcesem

"Pierwszy rok funkcjonowania ścieżki leasingowej w programie +Mój elektryk+ pokazuje, że jej uruchomienie było bardzo dobrym ruchem. Przypomnę, że kwota, którą BOŚ otrzymał do dyspozycji przy inauguracji programu, wynosiła 20 mln zł, a obecnie jest to już 200 mln zł. Dopłaty do leasingu pojazdów elektrycznych cieszą się stale rosnącym zainteresowaniem i jestem przekonany, że kolejne miesiące przyniosą jeszcze lepsze rezultaty, a pula środków zostanie dodatkowo zwiększona przez NFOŚiGW" - wskazał cytowany w komunikacie prezes Banku Ochrony Środowiska Wojciech Hann.

Celem realizowanego przez NFOŚiGW programu "Mój elektryk" jest dofinansowanie zakupu i leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Umowa pomiędzy Narodowym Funduszem a BOŚ, który dotychczas jest jedynym operatorem ścieżki leasingowej programu, została zawarta we wrześniu 2021 r. W listopadzie ub.r. do programu przystąpiły pierwsze firmy leasingowe, a wnioski można było składać od grudnia 2021 r.

Wydano 98 z 200 mln zł

Jak przypomniano, dopłatami do leasingu mogą być objęte przede wszystkim pojazdy zeroemisyjne kategorii M1 (samochody osobowe do przewozu max. 8 osób) oraz pojazdy kategorii N1 (dostawcze z masą do 3,5 t). Pula środków przeznaczonych na dopłaty do leasingu i wynajmu pojazdów elektrycznych wynosi 200 mln zł. Zawieranie umów w ramach programu możliwe będzie do końca 2025 r.

Zgodnie z Licznikiem Elektromobilności Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych na koniec lipca 2022 r. w Polsce zarejestrowanych było 24 748 samochodów elektrycznych.***

Moto Flesz - odc. 57. Przejścia sugerowane i moto nowościINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas