Już wiadomo, ile auta elektryczne przejadą zimą. Te liczby są brutalne

Realny zasięg samochodów elektrycznych może się znacząco różnić od deklarowanego
Realny zasięg samochodów elektrycznych może się znacząco różnić od deklarowanegoMichał DomańskiINTERIA.PL

Dlaczego realny zasięg aut elektrycznych nie pokrywa się z oficjalnym?

Zobacz również:

    Jak bardzo temperatura wpływa na zasięg samochodu elektrycznego?

    • 24 st. C - zasięg 170 km
    • 35 st. C - zasięg 110 km
    • -7 st. C - zasięg 70 km

    Ile samochody elektryczne realnie przejadą zimą?

    Realny zasięg samochodów elektrycznych

    Samochód
    zasięg oficjalny
    zasięg zimą
    zasięg latem
    Audi e-tron GT quattro 
    475
    280
    394
    Audi Q4 40 e-tron 
    520
    307
    432
    Audi e-tron 50 
    470
    277
    390
    BMW i3 
    309
    182
    256
    BMW i4 
    590
    348
    490
    BMW iX3 
    461
    272
    383
    BMW iX 40 xDrive 
    426
    251
    354
    Citroën e-C4 
    354
    209
    294
    Citroën e Berlingo 
    285
    168
    237
    Citroën e-SpaceTourer 100 kW 
    322
    190
    267
    Cupra Born 77 kWh 
    548
    323
    455
    Dacia Spring 
    230
    136
    191
    DS3 Crossback E-Tense 
    340
    201
    282
    Fiat 500 
    321
    189
    266
    Ford Mustang Mach-E Std. Range RWD 
    440
    260
    365
    Honda e 
    222
    131
    184
    Hyundai Ioniq Electric 
    311
    183
    258
    Hyundai Ioniq 5 160 
    481
    284
    399
    Hyundai Kona Electric 150 kW 
    484
    286
    402
    Jaguar I-Pace 
    464
    274
    385
    Kia e-Soul 204 
    452
    267
    375
    Kia e-Niro 64 kWh 
    455
    268
    378
    Kia EV6 58 kWh 
    394
    232
    327
    Lexus UX 
    315
    186
    261
    Mazda MX-30 
    200
    118
    166
    Mercedes EQS 450 
    782
    461
    649
    Mercedes EQA 250 
    429
    253
    356
    Mercedes EQB 300 4Matic 
    423
    250
    351
    Mercedes EQC 
    437
    258
    363
    Mercedes EQV 300 
    356
    210
    295
    Mercedes EQE 350+ 
    654
    386
    543
    MG ZS 
    440
    260
    365
    MG Marvel R 
    402
    237
    334
    MG5 
    400
    236
    332
    Mini Cooper SE 
    234
    138
    194
    Nissan Leaf 62 kWh 
    385
    227
    320
    Nissan NV200 Evalia 
    200
    118
    166
    Nissan Ariya 87 kWh 
    460
    271
    382
    Opel Corsa-e 
    359
    212
    298
    Opel Mokka-e 
    338
    199
    281
    Opel Combo-e Life 
    280
    165
    232
    Opel Zafira-e Life 50 kWh 
    231
    136
    192
    Peugeot e-208 
    362
    214
    300
    Peugeot e-2008 
    342
    202
    284
    Peugeot e Rifter 
    282
    166
    234
    Peugeot e-Traveller 75 kWh 
    322
    190
    267
    Polestar 2 Long Range 
    542
    320
    450
    Porsche Taycan 4S 
    409
    241
    339
    Porsche Taycan Cross 
    492
    290
    408
    Renault Twingo Electric 
    190
    112
    158
    Renault Mégane E-Tech Electric EV60
    470
    277
    390
    Renault Zoe R110 ZE 50 
    395
    233
    328
    Smart Fortwo 
    135
    80
    112
    Skoda Enyaq iV 80 
    535
    316
    444
    SsangYong Korando eMotion 
    339
    200
    281
    Subaru Solterra 
    400
    236
    332
    Tesla Model 3 
    491
    290
    408
    Tesla Model S 
    652
    385
    541
    Tesla Model Y 
    533
    314
    442
    Tesla Model X 
    560
    330
    465
    Toyota Proace Verso Electric 75 kWh 
    314
    185
    261
    Toyota bZ4X AWD 
    410
    242
    340
    VW ID.3 Pro S 
    551
    325
    457
    VW ID.4 Pro Performance 
    517
    305
    429
    VW ID.5 Pro Performance 
    521
    307
    432
    VW ID. Buzz 
    500
    295
    415
    Volvo C40 Recharge 
    444
    262
    369
    Volvo XC40 Recharge 
    423
    250
    351
    Nowości Toyota Kenshiki Forum 2023INTERIA.TVInteria.tv