Porsche testuje autonomiczną jazdy w hali serwisowej

Porsche testuje jazdę autonomiczną w swoim firmowym warsztacie. Projekt testowy jest częścią aktywności producenta sportowych samochodów w ramach platformy innowacji Startup Autobahn, a jego zakończenie zaplanowano na połowę 2019 r.

Samochody Porsche mają same wjeżdżać do hali serwisowej
Samochody Porsche mają same wjeżdżać do hali serwisowejInformacja prasowa (moto)

Projekt odbywa się dzięki współpracy Porsche z berlińskim start-upem Kopernikus Automotive, a jego poligonem doświadczalnym jest siedziba producenta w Ludwigsburgu. Młoda firma Kopernikus Automotive specjalizuje się w rozwiązaniach technicznych dla samochodów autonomicznych. Projekt ma na celu umożliwienie pojazdom całkowicie autonomicznego dojazdu z miejsca parkingowego na platformę podnośnikową. Dzięki temu mechanicy będą mogli szybko i w zautomatyzowany sposób - za pośrednictwem tabletu - manewrować sportowymi autami i właściwie ustawiać je w hali serwisowej. "W ciągu zaledwie kilku lat jazda autonomiczna zrewolucjonizuje nasz ruch drogowy. Już dziś możemy jednak wykorzystać dostępne możliwości technologicznie, aby praca odbywała się efektywniej i wydajniej" - skomentował Alexander Haas, menedżer projektu autonomicznej jazdy w serwisie Porsche. Projekt zostanie wdrożony w ciągu 100 dni, przy udziale ekspertów z dziedziny wysoce zautomatyzowanej jazdy i systemów wspomagających oraz technologii akcesoryjnych, a także zespołu Kopernikus Automotive. Jego wyniki zostaną zaprezentowane podczas dnia targowego platformy Startup Autobahn (Expo Day) w Wagenhallen w Stuttgarcie, 21 lutego 2019 r.

Informacja prasowa (moto)

Wirtualne próby przejazdu na bazie około miliona symulowanych kilometrów testowych

Pierwszym krokiem, zanim jeszcze pojazdy autonomicznie wjadą do hali serwisowej, jest stworzenie środowiska testowego i odwzorowanie warsztatu w wirtualnej formie. Służy ona do szkolenia sztucznej sieci neuronowej, która w ramach testów pokonuje ponad milion symulowanych kilometrów testowych i samodzielnie uczy się na podstawie rzeczywistych danych ramowych. Następnie czas na testy w realnych warunkach. "Nasz zespół przetestuje wykorzystanie jazdy autonomicznej w hali serwisowej; chcemy też wyciągnąć wnioski z opinii członków zespołu" - skomentował Thomas Eckert, szef modyfikacji produktu w dziale obsługi posprzedażnej. Intencją projektantów jest, aby technologia sztucznej inteligencji (AI) nie tylko poprowadziła samochód, ale potrafiła także samoczynnie identyfikować i lokalizować obiekty oraz planować tor jazdy. Aby zagwarantować bezpieczeństwo na etapie praktycznej realizacji przejazdów testowych, wdrożone zostaną liczne rozwiązania, w tym ograniczenie prędkości do 7 km/h oraz dodatkowe wykorzystanie człowieka kierowcy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas