Mitsubishi Eclipse Cross zadebiutowało w Genewie
Zupełnie nowy, japoński crossover zadebiutował właśnie na salonie samochodowym w Genewie. Co zaoferuje Eclipse Cross?
Mitsubishi Eclipse Cross to model o znaczeniu strategicznym w skali globalnej. Dostawy do Europy rozpoczną się jesienią bieżącego roku a w następnej kolejności model zadebiutuje w Japonii, Ameryce Północnej, Australii i pozostałych regionach.
Zupełnie nowy, kompaktowy SUV o sylwetce coupe Mitsubishi Eclipse Cross dołączy do globalnej gamy SUV-ów i crossoverów: kompaktowego ASX oraz większego Outlandera.
Ostre i dynamiczne kształty nadwozia zwracają uwagę m.in. klinowatym profilem z wyraźnie zaznaczoną linią biegnącą pośrodku oraz wyrazistym profilem, mocno pochyloną do przodu tylną szybą, ostro przyciętą tylną klapą i krótkim tylnym zwisem a także wydatnymi błotnikami nadającymi autu muskularnego wyglądu.
Koncepcja wizualna przedniej części pojazdu Dynamic Shield nawiązuje do tarczy ochronnej, na którą optycznie składa się czarny środkowy fragment przedniej części nadwozia wraz z czarną atrapą chłodnicy, podkreślającą osiągi samochodu. Wspomniany czarny fragment otaczają przetłoczenia z prawej i lewej strony oraz z dołu.
Dynamiczny wygląd tylnej części auta podkreślają kanciaste elementy wokół wysoko zamontowanych tylnych lamp oraz pochylona do przodu tylna szyba przedzielona na pół w poziomie. Kiedy LED-owe światła stopu w kształcie tuby oraz centralne, wysoko zamontowane światło stopu (również LED-owe) są podświetlone, tworzą pojedynczy pas świetlny przebiegający przez tył nadwozia, nadając tylnej części Eclipse Cross muskularny wygląd.
Paleta kolorów lakieru zostanie wzbogacona o nowy odcień czerwieni. Podstawowa warstwa lakieru jest pokryta półprzezroczystą czerwoną powłoką lakierniczą oraz lakierem bezbarwnym. Pozwala to uzyskać wysokie nasycenie koloru i intensywną barwę lakieru.
Eclipse Cross został wyposażony w system pokładowy Smartphone Link Display Audio i kontroler dotykowy na konsoli środkowej, co pozwala kierowcy na łatwą obsługę interfejsu łączności smartfona z wyświetlaczem systemu audio bez konieczności zmiany pozycji.
Czytelny wyświetlacz przezierny typu Head Up poprawia bezpieczeństwo prowadzenia wyświetlając prędkość pojazdu, dane z aktywnych systemów bezpieczeństwa oraz pozostałe niezbędne informacje, co pozwala zminimalizować konieczność odrywania wzroku od drogi.
Eclipse Cross wykorzystuje układ napędu na cztery koła przekazujący moment obrotowy do tylnych kół w zależności od warunków panujących na drodze i rodzaju nawierzchni. System opiera się m.in. na zintegrowanym układzie sterującym dynamiką pojazdu Super All-Wheel Control (S-AWC), który w obecnej wersji zawiera również system AYC (aktywny system kontroli pokonywania zakrętów) aktywowany za pośrednictwem hamulców.
Zastosowanie 3-punktowej rozpórki z przodu oraz przemyślane użycie łączeń strukturalnych, szczególnie w tylnej części nadwozia, pozwoliło zwiększyć jego sztywność. Bardziej wytrzymałe nadwozie oraz odpowiednie dostrojenie nastawów zawieszenia przekłada się na precyzyjne prowadzenie oraz ponadprzeciętną stabilność pojazdu.
Mitsubishi Eclipse Cross będzie oferowany z jednym z dwóch zespołów napędowych. Nowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest skojarzony z nową przekładnią bezstopniową CVT, oferującą możliwość manualnego wyboru jednego z 8 przełożeń dzięki funkcji Sport Mode. Turbodoładowany silnik diesla o pojemności 2,2 l z bezpośrednim wtryskiem i zasilaniem common rail został opracowany specjalnie dla modelu Eclipse Cross i współpracuje z nową automatyczną skrzynią o 8 przełożeniach.