Alfa Romeo Stelvio debiutuje w Los Angeles!

Oczekiwanie nareszcie dobiegło końca - dzisiaj zadebiutował pierwszy SUV Alfy Romeo - Stelvio.

Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo StelvioINTERIA.PL

"Stelvio" to nazwa najwyżej położonej (2758 m n.p.m.) przełęczy we Włoszech (druga w Europie), którą można pokonać samochodem. Przejazd przez nią wymaga pokonania 20-kilometrowego odcinka drogi z 75 zakrętami. Już sam jej widok zapiera dech w piersiach.

Alfa Romeo Stelvio

Alfa Romeo Stelvio to pierwszy crossover włoskiej marki. Samochód ma 4.68 m długości, 1.65 wysokości i 2.16 szerokości, a więc będzie konkurentem BMW X3 czy Audi Q5. Technicznie Stelvio oparte jest Giulii, z którą dzieli m. in płytę podłogową i 510-konny silnik V6 biturbo.

Alfa Romeo Stelvio 
Alfa Romeo Stelvio 
Alfa Romeo Stelvio 
Alfa Romeo Stelvio 
Alfa Romeo Stelvio 
Alfa Romeo Stelvio 
Alfa Romeo Stelvio 
Alfa Romeo Stelvio 
Alfa Romeo Stelvio 
Alfa Romeo Stelvio 
Alfa Romeo Stelvio 
Alfa Romeo Stelvio 

Alfa Romeo wysyła zatem bardzo jasny sygnał, nazywając swojego pierwszego SUVa właśnie Stelvio. Ma to być auto, którym można pojechać w góry, i które sprawi mnóstwo radości na wijących się niby spaghetti drogach.

Alfa Romeo StelvioINTERIA.PL

Mierzący 468 cm długości samochód bazuje na zaprezentowanej w zeszłym roku Giulii i bardzo ją przypomina. Dynamicznie narysowana linia dachu, charakterystyczne reflektory i ponętne przetłoczenia sprawiają, że Stelvio ma szanse na bycie okrzykniętym najładniejszym SUVem na rynku.

Również wnętrze auta wygląda znajomo - deskę rozdzielczą przeniesiono bez większych zmian z Giulii. Oznacza to atrakcyjny, minimalistyczny design oraz całe mnóstwo sportowych akcentów.

Alfa Romeo Stelvio, podobnie jak Giulia ponad rok temu, debiutuje w topowej odmianie Quadrifoglio. Pod jej maską znajdziemy, znany już, silnik 2,9 l V6 z podwójnym doładowaniem, rozwijający 510 KM. Pozwala to na rozpędzenie tego SUVa do 100 km/h w 4 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej 284 km/h. Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni automatycznej.

Alfa Romeo StelvioINTERIA.PL

Włosi zapowiedzieli od razu, że Stelvio dostępne będzie także z 2-litrowym, doładowanym silnikiem o mocy 280 KM. Oferta najpewniej zostanie rozszerzona również o silniki znane z Giulii, czyli 200-konną "benzynę" oraz diesla 2,2 l o mocy 150 lub 180 KM. Najsłabsze wersje będą dostępne ze skrzynią manualną, natomiast pod znakiem zapytania pozostaje obecność odmian z napędem tylko na tylne koła.

Alfa Romeo StelvioINTERIA.PL

Pierwszy SUV Alfy Romeo ma być wyjątkowo dobrze prowadzącym się samochodem, a to za sprawą kilku rozwiązań. Pierwsze z nich to ALfaLink - opatentowany przez Włochów nowy rodzaj wielowahaczowego zawieszenia tylnego, mającego pozwolić na wyjątkowe połączenie prowadzenia i komfortu. Amortyzatory z kolei mogą mieć zmienną siłę tłumienia.

Alfa Romeo StelvioINTERIA.PL

Kolejnym novum jest napęd na cztery koła z dwoma sprzęgłami przy tylnym dyferencjale - dzięki temu moc może być płynnie rozdzielana nie tylko między osiami, ale także między tylnymi kołami. Alfa Romeo chwali się także idealnym rozkładem masy (efekt wykorzystania lekkich materiałów w tym włókna węglowego). Wersja Quadrifoglio przejmuje też z Giulii elektromechaniczny system hamulcowy z ceramicznymi tarczami.

Alfa Romeo StelvioInformacja prasowa (moto)

Bez względu na wybraną odmianę silnikową, Stelvio seryjnie występuje z systemem DNA, który pozwala na dostosowanie charakterystyki podzespołów samochodu, do preferencji kierowcy. Seryjnie możemy liczyć także na system multimedialny z 6,5-calowym ekranem (za dopłatą dostępny będzie wyświetlacz o przekątnej 8,8 cala).Alfa Romeo Stelvio powinno wyjechać na ulice już w połowie przyszłego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas