Za rok pojedziemy z Łodzi do Gdańska autostradą!

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z włosko-polskim konsorcjum, którego liderem jest firma Salini Polska umowy na dokończenie dwóch odcinków A1 z Czerniewic do Kowala. Konsorcjum dokończy odcinek A1 w woj. kujawsko-pomorskim za 1,05 mld zł.

Odcinek Czerniewice-Brzezie miał być gotowy we wrześniu... / Fot: Adam Wysocki
Odcinek Czerniewice-Brzezie miał być gotowy we wrześniu... / Fot: Adam WysockiEast News

Chodzi o odcinki Czerniewice-Brzezie i Brzezie-Kowal. "Konsorcjum zrealizuje wszystkie niedokończone przez poprzedniego wykonawcę elementy drogi, tj. warstwy konstrukcyjne nawierzchni, prace na wiaduktach, węzłach autostradowych i drogach serwisowych oraz pozostałą część nasypów" - poinformowała w komunikacie GDDKiA.

"Na dokończenie budowy autostrady A1 nowi wykonawcy będą mieli od dnia podpisania umowy 11 miesięcy - na odcinku Czerniewice - Brzezie oraz 12 miesięcy na odcinku Brzezie - Kowal. Kierowcy będą mogli pojechać tymi odcinkami kilka miesięcy wcześniej, bowiem zgodnie z warunkami określonymi w specyfikacji przetargowej oraz umowie, wykonawca jest zobowiązany udostępnić oba odcinki do ruchu odpowiednio po 8 i 9 miesiącach od podpisania umowy" - czytamy w komunikacie.

Przetargi na dokończenie fragmentu autostrady A1 Czerniewice - Kowal ogłoszono po tym, jak na początku września zostały zerwane dotychczasowe kontrakty. Odcinek Czerniewice - Brzezie budowało konsorcjum, którego liderem była firma SRB Civil Engineering Limited, a odcinek Brzezie - Kowal - konsorcjum, którego liderem była spółka PBG. Między tymi wykonawcami a GDDKiA trwa spór o to, kto pierwszy zerwał kontrakt i z czyjej winy to nastąpiło.

Pierwotnie zapowiadano, że odcinek A1 Czerniewice-Kowal gotowy będzie we wrześniu 2012 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas