Sukces. Jest już połączenie "7" z ekspresową obwodnicą Warszawy
Kierowcy jadący w kierunku Krakowa jak i podróżujący z południa do Warszawy mogą już korzystać z nowo wybudowanego odcinka drogi łączącego węzeł Warszawa Janki na trasie S8 Opacz-Paszków z drogą krajową nr 7 w rejonie Sękocina.
Pozytywne kontrole jak i decyzja o pozwoleniu na użytkowanie wydana przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego dały możliwość Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarcie drugiego odcinka realizowanej inwestycji.
Nowy odcinek drogi usprawni ruch w kierunku południowym poprzez ominięcie Raszyna i Janek.
GDDKiA sugeruje podróż poprzez węzeł Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Warszawa Janki na S8 Opacz-Paszków a następnie nową drogą do DK 7 w rejonie Sękocina.
Budowa trasy S8 na odcinku od w. Opacz do w. Paszków wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 zgodnie z kontraktem ma zakończyć się w grudniu 2015 roku, co oznacza, że prace będą jeszcze trwały.
W lipcu do użytku został oddany pierwszy - ok. 6 km odcinek nowej trasy S8 od węzła Opacz do Janek. Wówczas znaczną poprawę odczuli kierowcy udający się w stronę Wrocławia i Katowic.
Zakres prac obejmuje m.in. budowę 11,5 km nowego odcinka drogi ekspresowej od węzła Opacz do węzła Paszków (na odcinku Opacz - Janki - Paszków), wraz z odcinkiem drogi o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Warszawa Janki do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 w rejonie Sękocina o długości 2,4 km.
Po zakończeniu wszystkich robót trasa ekspresowa będzie miała trzy pasy ruchu w obu kierunkach, trasa GP - dwa pasy ruchu. W ramach realizacji kontraktu wybudowane zostaną obiekty inżynierskie (5 kładek, 4 mosty, 13 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt) w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z tą trasą oraz węzły drogowe: Puchały, Warszawa Janki, Paszków.
Inwestycja warta 565,7 mln zł jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2014. Umowa, zgodnie z którą termin realizacji inwestycji wynosi 32 miesiące została podpisana 12.04.2013. Kontraktowy termin zakończenia realizacji inwestycji to grudzień 2015 roku.
Okazuje się jednak, że nowa organizacja ruchu sprawia dużo problemów kierowcom. Prawdopodobnie na skutek złego oznakowania, część zjeżdża z ronda w Sękocinie w stronę Warszawy w ten sposób, że trafia na pas do ruchu w przeciwnym kierunku, co może być bardzo niebezpieczne.