Budowa autostrad

Jest umowa na dokończenie porzuconej budowy S5

W czwartek podpisano umowę na dokończenie budowy odcinka S5 w województwie kujawsko-pomorskim - Świecie Południe - Bydgoszcz Północ długości 22,4 km. Za budowę odpowiedzialne będzie Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider) oraz Mirbud (partner), jej koszt to 583 mln zł.

W czerwcu 2019 r. GDDKiA odstąpiła od umów z firmą Impresa Pizzarotti po wielokrotnych wezwaniach do rzetelnej i zgodnej z umową realizacji kontraktów na trzech odcinkach S5 Nowe Marzy - Świecie Południe, Świecie Południe - Bydgoszcz Północ i Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ. W sierpniu 2019 r. ogłoszono przetargi.

GDDKiA 13 marca podpisała umowę na dokończenie prac budowlanych na liczącym 9,7 km odcinku drogi ekspresowej Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) - Szubin Północ z konsorcjum PBDiM Kobylarnia (lider) i Mirburd (partner). Inwestycja będzie kosztować 359 mln zł.

W województwie kujawsko-pomorskim droga ekspresowa S5 będzie mieć łącznie 130 km długości, a jej budowa została podzielona na siedem odcinków.

Pod koniec ubiegłego roku otwarto dwa fragmenty - od granicy z województwem wielkopolskim do Żnina Północ (Jaroszewo) oraz między węzłami Bydgoszcz Opławiec (Tryszczyn) - Bydgoszcz Północ (Aleksandrowo). Trwają prace budowlane na odcinkach Żnin Północ - Szubin Północ oraz Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) - Bydgoszcz Opławiec (Tryszczyn). Zakończenie prac na obu odcinkach jest planowane w tym roku.

Reklama
PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy