Trwa Rajd San Remo
Trzy francuskie samochody - dwa peugeoty i jeden citroen, znajdują się na czele asfaltowej eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata - Rajdu San Remo, po trzech odcinkach specjalnych.
Gilles Panizzi prowadzi po trzech odcinkach specjalnych Rajdu San Remo, jedenastej rundy mistrzostw świata - Francuz rozpoczął spokojnie od trzeciego czasu, ale potem wygrał dwa odcinki specjalne i teraz nad drugim w klasyfikacji Richardem Burnsem ma 6 sekund przewagi.
Trzecie miejsce zajmuje Philippe Bugalski (strata 7,8 s), który jedzie Citroenem obsługiwanym przez Piedrafitę, bowiem oficjalny zespół zakończył już program tegorocznych startów. Czwartą pozycję dość niespodziewanie zajmuje Tommi Makinen. Fin przed rajdem zapowiadał powrót do formy.
Dalsze miejsca zajmują Martin, Solberg i Gronholm. Ten ostatni wygrał pierwszy odcinek, na drugim był drugi, ale na ostatniej próbie w pętli miał kłopoty z mocą i stracił kilka cennych sekund. Być może tak jak wczoraj na shakedownie, zawiodła także hydraulika. W efekcie lider mistrzostw jest dopiero siódmy.
Kłopoty z autem miał Alister McRae. W jego Mitsubishi otworzyła się maska. Szkot musiał się zatrzymać. Kosztowało go to sporą stratę czasową. Z rajdu z powodu wypadku na OS 1 wycofał się Armin Schwarz. Podczas pierwszej pętli na trasie było względnie sucho (poranna rosa).
Rajd San Remo jest ostatnią w tym sezonie asfaltową rundą Rajdowych Mistrzostw Świata, ale zdecydowanie różni się od poprzedniej asfaltowej imprezy czyli Rajdu Niemiec. Włoskie drogi są niezwykle wąskie i kręte a jesienne zmiany pogody podczas przekraczania górskich masywów mogą przyprawić o ból głowy podczas doboru odpowiednich opon.
Honorowy start do tegorocznej edycji odbył się dzisiaj wieczorem się w San Remo. Później baza imprezy przeniesie się do Imperii, jedynego parku serwisowego w czasie całego rajdu. Wszystkie 18 odcinków specjalnych o łącznej długości 385.84 km zlokalizowanych jest w górach położonych powyżej tych dwóch miast. Prawie każdy fragment trasy (z wyjątkiem krótkiego kawałka koło Rezzo) będzie wykorzystany czterokrotnie po dwa razy w każdym kierunku. Najdłuższym etapem będzie drugi dzień rajdu wtedy zawodnicy pokonają 150.57 km odcinków specjalnych.
Wyniki po OS3 (10.44km) Ghimbegna1:
1. Panizzi Peugeot 34:47.4
2. Burns Peugeot +5.9
3. Bugalski Citroen +7.8
4. Makinen Subaru +9.7
5. Martin Ford +10.1
6. Solberg Subaru +12.9
7. Gronholm Peugeot +14.6
8. Puras Citroen +18.0
9. Sainz Ford +24.9
10. Robert Peugeot +36.2