Toyota najszybsza w Rajdzie Niemiec. Polacy słabo

Estończyk Ott Tanak (Toyota Yaris WRC) wygrał Rajd Niemiec, dziewiątą rundę mistrzostw świata. Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) był 13. w klasyfikacji generalnej i piąty w WRC2.

Załoga Ott Tänak - Martin Järveoja na trasie Rajdu Niemiec
Załoga Ott Tänak - Martin Järveoja na trasie Rajdu NiemiecInformacja prasowa (moto)

Drugie miejsce, ze stratą 39,2 s, zajął lider mistrzostw świata Belg Thierry Neuville (Hyundai I20 WRC), a trzecie Fin Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC) - strata 1.00,9 s.

"Nie wiem, kto zdobędzie tytuł, ale miło jest wygrać tak specyficzny rajd. Seb atakował bardzo mocno i ciężko było utrzymać jego tempo, ale ostatecznie wygraliśmy, więc jest dobrze" - ocenił swój start Tanak.

Na czwartej pozycji rajd ukończył obrońca tytułu Francuz Sebastien Ogier (Ford Fiesta WRC), który był wolniejszy od Estończyka o 1.34,5. Ogier szansę walki o podium stracił w sobotę, gdy przebił oponę i musiał zmieniać koło na trasie. Zajęło mu to prawie dwie minuty...

W niedzielny poranek w klasyfikacji generalnej rajdu zaszły spore zmiany. Już na pierwszym OS-ie trzech kierowców z czołówki zakończyło jazdę. Norweg Mads Oestberg (Citroen C3 WRC) i Hiszpan Dani Sordo (Hyundai I20 WRC) rozbili samochody, natomiast Fin Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) został wyeliminowany przez problemy techniczne z układem przeniesienia napędu. Sordo przed kraksą plasował się w klasyfikacji generalnej na drugiej pozycji, Latvala był trzeci.

Tanak odniósł drugie z rzędu zwycięstwo w Rajdzie Niemiec, triumfował tam także w 2017 roku.

Z osiemnastu rozegranych odcinków specjalnych Tanak wygrał 6, Ogier - 4, Sordo - 3, Latvala - 2 i po jednym Lappi, Neuville i Irlandczyk Craig Breen (Citroen C3 WRC).

W klasyfikacji generalnej mistrzostw świata prowadzi Neuville - 172 pkt przed Ogierem - 149 i Tanakiem - 136. Wśród producentów na czele jest Hyundai - 254 pkt, na drugie miejsce awansowała Toyota - 241.

W WRC2 zwyciężył Czech Jan Kopecky (Skoda Fabia R5), trzykrotny mistrz Europy Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) ostatecznie był piąty (13. w klasyfikacji generalnej). Łukasz Pieniążek (Skoda Fabia R5) w WRC zajął 6. miejsce, a w klasyfikacji generalnej uplasował się tuż za Kajetanowiczem. - Piąte miejsce przed Rajdem Niemiec brałbym w ciemno. To były arcytrudne odcinki specjalne, na których przyczepność zmieniała się cały czas. Nie ustrzegłem się błędów, przestrzeliłem jedno skrzyżowanie, ale konkurenci też je popełniali. Samochód działał świetnie, zespół również był bardzo zaangażowany i skoncentrowany. Starty w Rajdowych Mistrzostwach Świata to spełnienie naszych marzeń. Znamy swoje mocne strony, ale jesteśmy też świadomi, że nie da się przyspieszyć etapów zbierania doświadczenia. Mimo tego już teraz pokazujemy, że nawet debiutując, możemy włączać się do walki o podium. To bardzo budujące i wierzę, że dostarczamy tym wielu emocji naszym partnerom oraz fanom. Korzystając z nauki, jaką dawały nam pierwsze etapy, starałem się zbliżać do załóg fabrycznych. Jadą pełny sezon, znają te rajdy, ale walka z tą myślą bardzo mnie motywuje. Rajd Niemiec to asfaltowa perełka w kalendarzu mistrzostw, to duża radość ukończyć go w czołowej piątce WRC-2 - podsumował rajd Kajetan Kajetanowicz

Kolejną rundą mistrzostw świata będzie zaplanowany na połowę września Rajd Turcji.

Wyniki Rajdu Niemiec:

1. Ott Tanak (Estonia/Toyota Yaris WRC)             3:03.36,9

2. Thierry Neuville (Belgia/Hyundai I20 WRC)      strata 39,2 s

3. Esapekka Lappi (Finlandia/Toyota Yaris WRC)         1.00,9

4. Sebastien Ogier (Francja/Ford Fiesta WRC)           1.34,5

5. Teemu Suninen (Finlandia/Ford Fiesta WRC)           2.02,9

6. Andreas Mikkelsen (Norwegia/Hyundai I20 WRC)        2.13.8

...

9. Jan Kopecky (Czechy/Skoda Fabia R5)                13.12,8 (1. m. WRC2)

13. Kajetan Kajetanowicz (Polska/Ford Fiesta R5)       14.07,2 (5. m. WRC2)

14. Łukasz Pieniążek (Polska/Skoda Fabia R5)           15.33,2 (6. m. WRC2)

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas