Ruszył wyścig 1000 Miglia

​Wydarzenia 1000 Miglia od ponad 90 lat jest najwyższym wyrazem zamiłowania do czterech kółek, a Alfa Romeo właśnie na 1000 Miglia zapisała najpiękniejsze strony swej historii, poprzez niezapomniane zwycięstwa i rekordy, nigdy nie pobite. Do marki z logo węża należy bowiem rekord 11 zwycięstw, w tym 7 z rzędu, od 1932 do 1938 roku, a wszystkie najważniejsze modele odcisnęły swoje piętno w tym wielkim klasyku wyścigów.

W tym roku Alfa Romeo, Automotive Global Partner, najsilniej reprezentowana marka przyjechała do Brescii wraz z cennymi samochodami należącymi do Muzeum Alfy Romeo. Nie mogło też zabraknąć tego, co najlepsze w aktualnej produkcji, reprezentowanej przez serie specjalne w limitowanej edycji Giulii i Stelvio Quadrifoglio "Alfa Romeo Racing", debiutujących na drodze, oraz przez samochody z oficjalnego konwoju.

Godzina 14.30: start pierwszego samochodu.

Kilka minut wcześniej karawana opuściła viale Venezia: ruszył 1000 Miglia 2019. Na czele grupy, z numerem startowym 1000, Alfa Romeo 1900 Sport Spider z 1954 roku, oficjalny Guest Car wydarzenia. Wśród oklasków publiczności, z numerem 59 zaprezentowała się Alfa Romeo 6C 1500 SS z 1928 roku, prowadzona przez Giovanniego Moceriego z pilotem Danielem Bonettim: celem tej doświadczonej załogi jest poprawa drugiego miejsca z 2018 roku, zaledwie osiem punktów za Alfą Romeo 6C 1500 GS Testa Fissa, która zwyciężyła w zeszłorocznym wyścigu. Trio oficjalnych samochodów Alfy Romeo zamyka Alfa Romeo 1900 Super Sprint z numerem 237: za jej kierownicą zasiadają PriscaTaruffi i Savina Confaloni, które walczą również o prestiżowy Puchar Kobiet.

Reklama

Uściski pasjonatów zabytkowych i współczesnych modeli Alfy Romeo.

Samochody, które już od wczoraj zachwycają uczestników i fanów, roztaczając ekscytujący i magnetyczny dźwięk warczących silników, kierują się na południowy wschód w stronę Desenzano, towarzysząc całemu orszakowi aż do Milano Marittima . Kontrole techniczne były tradycyjnym, braterskim punktem zbornym załóg pochodzących z całego świata. W Brescii wszyscy poczuli się jak starzy przyjaciele, gotowi do zmagań i wspominania poprzednich edycji zanim wtopili się w tłum zgromadzony na Piazza della Vittoria, by oglądać plombowanie.

Jest to dwufazowa kontrola, pierwsza to kontrola załogi pod kątem posiadanych licencji, certyfikatów i prawa jazdy, druga to kontrola analityczna pod kątem technicznym samochodów. Zwieńczeniem procesu jest zaplombowanie samochodów przed startem, co świadczy o odbytej kontroli, czyli zgodności samochodu z dokumentami, a przede wszystkim jest zielonym światłem do udziału w wyścigach. Plombowanie samochodów przed startem jest jednym z momentów, w którym fani mogą z bliska podziwiać startujące w wyścigach samochody zabytkowe.

"Alfa Romeo Racing": Antonio Giovinazzi za kierownicą Giulii Quadrifoglio.

Jest to również okazja, by podziwiać niepowtarzalny urok samochodów Alfy Romeo. Ten sam roztaczający się wdzięk emanuje z samochodów zabytkowych, jak i nowoczesnych aut z oficjalnego konwoju. Obecność Antonio Giovinazziego wzbudziła ogromny entuzjazm, włoski kierowca ze stajni "Alfa Romeo Racing" wyruszył wraz ze szpalerem aut, zasiadając za kierownicą Alfy Romeo Giulii ze specjalnej, limitowanej edycji "Alfa Romeo Racing". Seria specjalna obejmuje modele Giulia oraz Stelvio Quadrifoglio i świętuje udział oraz coraz większe zaangażowanie Alfy Romeo w Mistrzostwa Świata Formuły 1 wraz firmą Sauber.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy