Renault w Rajdzie Polski
Krótkie spojrzenie wstecz: rok temu Jean-Joseph Simon i Jack Boyere zwyciężyli w swym Renault Clio Super 1600 w Rajdzie Lyon-Charbonnieres, otwierającym Mistrzostwa Francji. Premiera ta była najlepszym sposobem, by podkreślić powrót Renault na scenę rajdową.
Renault i Simon mieli później doskonałą passę i na zakończenie sezonu zdobyli obydwa tytuły: dla "Najlepszej Marki" i dla "Najlepszego Kierowcy".
Jean-Joseph Simon urodzony 9.06.1969 na Martynice jest doświadczonym kierowcą, który ma za sobą udział w 26 rundach mistrzostw świata, wcześniej startował w barwach fabrycznych teamów Forda i Subaru. Dwukrotnie zajmował 7 miejsce w Rajdzie San Remo (1999, 2000), siódmy był również w Rajdzie Korsyki (2000).
Jean-Joseph Simon będzie walczył o punkty do mistrzostw Europy na trasach odcinków specjalnych w Kotlinie Kłodzkiej w Renault Clio Super 1600. Jako najnowszy model z gamy samochodów rajdowych oferowany przez Renault Sport, Clio Super 1600 został opracowany w celu sprostania oczekiwaniom kierowców najwyższej klasy, pragnących korzystać z samochodu bardzo sprawnego, niezawodnego i wszechstronnego. Do dzisiaj wyprodukowano 47 samochodów Clio Super 1600
Jean-Joseph Simon za kierownicą Renault Clio startuje od roku 2002. W ubiegłym sezonie zdobył tytuł mistrza Francji w klasie Super 1600. Rywalizację w mistrzostwach Europy 2004 rozpoczął od 5 miejsca w Rajdzie Mille Miglia.
Jest to pierwszy jego start w Polsce, ale kolejna już wizyta, ponieważ w 2001 roku, w okolicach Idzikowa testował wraz z Krzysztofem Hołowczycem Peugeota 206 WRC dla zespołu Kronos Racing.
Rajd Polski, jeden z dwóch najstarszych rajdów na świecie, odbędzie się w ostatni weekend maja już po raz sześćdziesiąty pierwszy! Renomowany i doskonale znany w całej Europie rajd odbywa się w malowniczym rejonie Kotliny Kłodzkiej.
Rajd Polski gwarantuje emocje jakich może dostarczyć rywalizacja najlepszych polskich załóg ze znakomitymi kierowcami zagranicznymi! Szybkie, kręte, bardzo wymagające asfaltowe odcinki specjalne nie wybaczają żadnego błędu. Zmienna pogoda sprawia, że wybór opon to niekiedy wręcz loteria. Dlatego tu wygrywają naprawdę najlepsi. Bardzo zwarta, kompaktowa trasa rajdu pozwala ograniczyć koszty wszystkim uczestnikom - począwszy od zawodników, skończywszy na kibicach. Rajd będzie trwał 2 dni, a start i meta znajdują się w Kłodzku. Najdalszy odcinek specjalny położony jest zaledwie 30 km od bazy.
Rajd Polski to jedna z bardzo nielicznych imprez sportowych o randze mistrzostw Europy czy świata, jakie odbywają się w ostatnim czasie w naszym kraju!