Rajd Katalonii: zwycięstwo Panizziego

Gilles Panizzi (Peugeot) wygrał czwartą eliminację tegorocznych mistrzostw świata, Rajd Katalonii. Francuz udowodnił, że nie przez pomyłkę nosi miano mistrza asfaltów. Katalonia była bowiem drugim rajdem tegorocznego kalendarza (po Korsyce) rozgrywanym właśnie na tej nawierzchni i drugim, który padł łupem Panizziego. Tutaj fotogaleria z rajdu Katalonii 2002.

Gilles Panizzi na mecie (kliknij)
Gilles Panizzi na mecie (kliknij)INTERIA.PL

Za Francuzem na mecie imprezy zameldował się aktualny mistrz świata, Brytyjczyk Richard Burns (również Peugeot), a trzeci był kierowca Citroena, też znany specjalista od asfaltów, Francuz Philippe Bugalski. W pierwszej czwórce znalazł się jeszcze jeden kierowca Peugeota, Marcus Gronholm.

poboczem.pl

Ostatnie trzy odcinki specjalne nie przyniosły żadnych większych zmian w klasyfikacji. Drugie z rzędu zwycięstwo odniósł specjalizujący się w jeździe po asfaltowych nawierzchniach Francuz Gilles Panizzi, który swojego partnera z zespołu Richarda Burnsa wyprzedził o ponad 37 sekund. I choć różnica ta nie wydaje się na pierwszy rzut oka zbyt okazała to jednak przewaga Panizziego była miażdżąca. Jego pozycja ani przez chwilę nie była zagrożona. Wygrał dziewięć z piętnastu rozegranych odcinków, a na jednym miał identyczny czas co Markko Martin. Gdyby w kalendarzu RSMŚ było więcej rajdów asfaltowych to Panizzi mógłby powalczyć o tytuł mistrzowski!

Drugie miejsce mistrza świata także ani przez chwilę nie było zagrożone. Po dwóch dobrych występach w asfaltowych eliminacjach Burns może spokojnie myśleć o obronie tytułu. Ostatnie miejsce na podium zajął Philippe Bugalski. Po kierowcy Citroena można się chyba było spodziewać czegoś więcej, ale nowa specyfikacja Xsary WRC najwyraźniej odstaje od rodzimej konkurencji. Czwarte miejsce przypadło w udziale Marcusowi Gronholmowi i dzięki temu obronił on pozycję lidera w klasyfikacji generalnej po czterech rajdach. Na piątej pozycji rywalizację ukończył Petter Solberg. Kłopoty z samochodem pozbawiły go szans na walkę o lepsze miejsce. Jak twierdzą fachowcy Norweg jeszcze w tym sezonie będzie świętował swoje pierwsze zwycięstwo w MŚ. Dowodzą tego choćby czasy uzyskiwane na niektórych odcinkach. Ostatni punkt w klasyfikacji indywidualnej wywalczył Colin McRae, który podróżował ze złamanym palcem, ale jak pokazuje wynik nie było to dla niego większym problemem. Kilka punktów z początkowych eliminacji pozwala optymistycznie myśleć o dalszej części sezonu zwłaszcza, że przed nami seria ulubionych rajdów Szkota. W zeszłym roku Colin o tej porze nie miał jeszcze ani jednego oczka na koncie, a co było potem to wszyscy wiedzą.

W końcówce pasjonująca walkę o siódme miejsce stoczyli Markko Martin i Harri Rovanpera. Ostatecznie zwycięsko wyszedł z niej ten drugi. Niemniej zacięta walka trwała o ostatnią punktowaną pozycję w klasyfikacji producentów. Tutaj obronną ręką wyszedł z niej Francois Delecour wyprzedzając na mecie Freddiego Loixa zaledwie o 2 sekundy, a Toniego Gardemeistera o 7 sekund. Dla przeżywającego ogromny kryzys zespołu Mitsubishi to spore osiągnięcie. Rozczarowała chyba postawa Hyundaia. Nowa trzecia już ewolucja Accenta WRC po niezłym debiucie na Korsyce tutaj spisała się poniżej oczekiwań. Po wypadku na zapoznaniu z trasą znów odłożył się w czasie długo oczekiwany debiut w "fabryce" Tomasza Kuchara. Polak dostanie jednak dodatkową szansę wykazania się w eliminacjach szutrowych na Cyprze, w Grecji i w Finlandii. Z czołówki do mety w Hiszpanii nie dotarli Tommi Makinen i ulubieniec hiszpańskiej publiczności, Carlos Sainz, a dzisiaj odpadł z rywalizacji Sebastien Loeb.

1. Panizzi (Peugeot) 3:34:09.0

2. Burns (Peugeot) +0:37.3

3. Bugalski (Citroen) +1:13.6

4. Gronholm (Peugeot) +1:42.7

5. Solberg (Subaru) +2:01.6

6. McRae (Ford) +3:27.3

7. Rovanpera (Peugeot) +3:40.1

8. Martin (Ford) +3:43.9

9. Delecour (Mitsubishi) +5:28.6

10. Loix (Hyundai) +5:30.6

1. Marcus Gronholm 21 pkt

2. Gilles Panizzi 20 pkt

3. Richard Burns 13 pkt

4. Tommi Makinen 10 pkt

5. Carlos Sainz 9 pkt

6. Philippe Bugalski 7 pkt

7. Sebastien Loeb 6 pkt

-- Harri Rovanpera 6 pkt

9. Colin McRae 5 pkt

-- Petter Solberg 5 pkt

11. Alister McRae 2 pkt

1. Peugeot 52 pkt

2. Ford 25 pkt

3. Subaru 20 pkt

4. Mitsubishi 6 pkt

5. Hyundai 1 pkt

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas