Opel Corsa-e w rajdowej wersji

Opel jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który oferuje klientom elektryczny samochód rajdowy. Auto bazuje na Corsie-e, którą już można zamawiać i będzie miała swoją światową premierę w ramach Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie. W 2020 roku Opel i ADAC zapoczątkują ADAC Opel e-Rally Cup, pierwszy na świecie puchar markowy samochodów elektrycznych

Wraz z nową serią Opel i ADAC utrzymują swoje udane partnerstwo. W ostatnich latach ADAC Opel Rallye Cup był przepustką do rajdów dla około 100 młodych kierowców z 18 krajów. Najszybsi mogli zaprezentować swój talent na arenie międzynarodowej w zespole ADAC Opel Junior Rallye. Juniorzy Opla wygrali mistrzostwo europejskie cztery razy z rzędu (w latach od 2015 do 2018) dzięki modelowi Opel ADAM R2. Nowy Opel Corsa-e od teraz zastąpi ADAMa na odcinkach rajdowych. Nowy samochód rajdowy ma moc 136 KM i osiąga moment obrotowy 260 Nm dostępny od chwili ruszenia.

Reklama

"Corsa-e to samochód elektryczny dla wszystkich - jest w pełni przystosowany do codziennego użytku i ma przystępną cenę; są to cechy, które mają zastosowanie również w sportach samochodowych. Jazda nową Corsą daje czystą radość i jest wyjątkowo dynamiczna. Wykorzystaliśmy samochód produkcyjny jako podstawę i jesteśmy pierwszym producentem samochodów na świecie, który stworzył elektryczny samochód rajdowy", powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller.

Hermann Tomczyk, Prezes ADAC Sport, dodał: "Wraz z ADAC Opel e-Rally Cup wprowadzamy po raz pierwszy napęd elektryczny do głównego nurtu sportu, a zwłaszcza w ramach wsparcia młodych kierowców. Innowacyjna koncepcja i współpraca z Groupe PSA otwierają nam nowe możliwości, zwłaszcza przy wsparciu młodych kierowców. Jestem pewien, że ADAC Opel e-Rally Cup wskaże drogę sportu motorowego daleko poza granicami Niemiec."

Początkowo ADAC Opel e-Rally Cup będzie miał miejsce podczas Rajdowych Mistrzostw Niemiec i innych wybranych wydarzeń. Seria ma się rozpocząć latem 2020 roku. Co najmniej dziesięć rund kwalifikacyjnych do 2021 r. złoży się na tzw. "super sezon". Piramida wsparcia dla młodych kierowców stanowi część koncepcji, która przewiduje również nową edycję akademii ADAC Opel Rallye Academy, zapoczątkowanej w 2016 r. jako pierwszy poziom. Wtedy ponad 1000 młodych kierowców wykazało swoje zainteresowanie unikalnym "castingiem rajdowym", co doprowadziło najbardziej utalentowanych uczestników prosto do ADAC Opel Rallye Cup. Ta udana koncepcja będzie kontynuowana i zamieni się w najważniejsze międzynarodowe wydarzenie sportowe.

Następnym krokiem, po ukończeniu akademii i ADAC Opel e-Rally Cup, będzie dla najlepszych młodych kierowców możliwość przystąpienia do Rajdowych Mistrzostw Europy Juniorów z nowym Oplem Corsa R2. Integracja Opla z Groupe PSA oferuje dodatkowe możliwości dla najlepszych talentów: siostrzana marka Peugeot współzawodniczy potężnymi maszynami FIA R5, a Citroën bierze udział nawet w mistrzostwach świata samochodów rajdowych: to doskonałe możliwości awansu na najwyższy poziom międzynarodowego sportu rajdowego.

"Opel ma tradycyjnie silne powiązania ze sportem motorowym" powiedział Lohscheller. "Możemy spojrzeć wstecz z dumą na liczne sukcesy, w tym siedem tytułów mistrzostw europejskich, jak również mistrzostwo świata w 1982 r. z Walterem Röhrlem i Christianem Geistdörferem w Oplu Ascona 400. Teraz idziemy do przodu z napędem elektrycznym. Fani będą zaskoczeni możliwościami naszego samochodu rajdowego e-cup."

Opel Corsa-e Rally jest rozwijany w Rüsselsheim w szybkim tempie. Przewidywane jest dostarczenie piętnastu samochodów na potrzeby ADAC Opel e-Rally Cup w sezonie 2020/2021. Cena samochodów dla klientów Opel Motorsport będzie znacznie niższa niż 50 000 euro (netto).


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy