Kulig wicemistrzem Europy, mistrzem - Travaglia.
Renato Travaglia (Peugeot 206 WRC) wygrał ostatnią eliminację tegorocznego kalendarza Mistrzostw Europy, a tym samym zdobył mistrzowski tytuł. Janusz Kulig (również Peugeot 206 WRC), mimo że jechał dziś naprawdę dobrze, musi zadowolić się drugą pozycją i tytułem wicemistrza Europy.
Polska załoga po szesnastu odcinkach specjalnych straciła 56,2 sekundy do Włocha, jednak nad trzecim na mecie, Malikiem Unia z Francji (Toyota Corolla WRC) wypracowała sobie ogromną przewagę blisko siedmiu minut.
-Bardzo się cieszę z wyniku - powiedział na mecie w Antibes Janusz Kulig. Przy naszych możliwościach na pewno tego drugiego miejsca nie można się wstydzić. Zresztą Travaglii nie przyszło łatwo to zwycięstwo, bo - jak sam podkreślał - sezon "2002" był dla niego wyjątkowo trudny i emocjonujący; nasz włoski konkurent do końca nie był pewien swego. Dla nas z kolei rok 2002 był bardzo pracowity, rajdom poświęciliśmy przecież kilka miesięcy wytężonej pracy - wzięliśmy przecież udział aż w 15 rajdach, walcząc zarówno w ME jak i w mistrzostwach Polski. Jesteśmy zmęczeni, ale z takiej liczby zaliczonych rajdów można się wyłącznie cieszyć.
Dla Travaglii to już drugi tytuł w tym sezonie, wcześniej został mistrzem swojego kraju.
Blisko połowę 56,2-sekundowej straty do Włocha polski kierowca zanotował na siódmym odcinku specjalnym, kiedy to obrócił się na jednym z nawrotów i zgasił silnik. Trzeba przyznać, że bardzo szybko oswoił się z Peugeotem 206 WRC, a jego porażka nie jest aż tak wyraźna. Można przypuszczać, że gdyby wcześniej wyposażył się w tak szybki samochód, to losy mistrzostwa wyglądałby dzisiaj inaczej. W sumie Kulig zdobył 920 punktów. Wygrał rajdy Turcji, Polski oraz Valais, był drugi w Bułgarii, trzeci w Grecji (Elpa) i Czechach (Barum) oraz szósty w Portugalii (Madera). Nie ukończył Rajdu Ypru w Belgii. Przez większą część sezonu startował Fordem Focusem WRC w specyfikacji z 1999 roku.
Przygodę z Rajdem Antibes już na trzecim odcinku specjalnym zakończył Leszek Kuzaj (Peugeot 206 WRC), którego wyeliminowała awaria. Ostatecznie ukończył mistrzostwa na trzeciej pozycji. Zgromadził na swoim koncie 420 punktów. Wygrał rajdy Bułgarii i Chorwacji, a w Czechach (Barum) był drugi. Zwycięstwa odniósł w Toyocie Corolli, a u naszych południowych sąsiadów startował już Peugeotem 206. Bardzo dobrze spisywał się w Rajdzie Madery, ale nie ukończył rywalizacji z powodu wypadku. Nie ukończył także rajdów Turcji, Polski oraz Elpa.
Wyniki Rajdu Antibes (po OS16):
1. TRAVAGLIA Peugeot 3:25:57.0
2. KULIG Peugeot +56.2
3. UNIA Toyota +7:48.1
4. MERMET Peugeot +13:34.7
5. LESNIKOV Subaru +15:38.7
6. DE MEYER Renault +17:00.9