Dwa Peugeoty Super 1600 w Polsce!

Peugeot Polska od siedmiu lat czynnie uczestniczy w sporcie samochodowym i to na wszystkich szczeblach rywalizacji: począwszy od Peugeot 206 WRC i Super 1600, poprzez Rajdowy Puchar Peugeot 206, udział samochodów, szczególnie modeli 106 Rallye i 206 XS, w Pucharze PZM po Rajd Młodych - imprezę, która jest wprowadzeniem do wyczynu.

W klasyfikacji Producentów RSMP firma Peugeot jest ostatnio niepokonana, w klasyfikacji Sponsorów zespół Peugeot Sport Polska Rally Team zdobywa tytuły Mistrza i Wicemistrza kraju.

Aby urozmaicić rywalizację kierowców nie dysponujących tak wysokim budżetem, jak w przypadku samochodów WRC, Międzynarodowa Federacja Automobilowa (FIA) stworzyła nową klasę - Super 1600. Cieszy się coraz większym zainteresowaniem, poczynając od mistrzostw światowych, na rozgrywkach narodowych kończąc. Już w tym roku w Mistrzostwach Europy samochody Super 1600 zastąpiły auta w specyfikacji WRC. Podobnie stało się w Polsce.

Reklama

Ta wyraźna tendencja na europejskich trasach rajdowych spowodowała podjęcie przez Peugeot Polska w ubiegłym roku kolejnego wyzwania. Właśnie Peugeot 206 Super 1600 został w 2003 roku oficjalnym samochodem zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team. Grzegorz Grzyb i Przemysław Mazur "w cuglach" wygrali te klasę zdobywając 206 Super 1 600 tytuł Mistrza Polski 2003. W tym sezonie kibice zobaczyć będą na krajowych trasach aż dwa takie pojazdy!

Samochody zbudowane zostały w Peugeot Sport w Paryżu. Jest to druga ewolucja 206 Super 1600. Zastosowano w nich m.in. prototypowy układ hamulcowy z dwoma pompami (osobną dla kół przednich, osobną dla tylnich), fabryczną ewolucję układu wydechowego z dwoma katalizatorami, wzmocnione zawieszenie tylne, zmodyfikowaną elektronikę, pozwalającą na rejestrację danych ze wszystkich czujników znajdujących się w pojeździe. W Peugeot 206 Super 1600 został zastosowany układ rozrządu nowej ewolucji, który swoją konstrukcją upodabnia przebieg momentu obrotowego samochodu do przebiegu momentu, jaki uzyskiwany był w autach typu kit-car. Obie "rajdówki" posiadają też wyłączniki bezwładnościowe prądu oraz czujnik automatycznego włączenia systemu gaśniczego, w celu zabezpieczenia załogi, większego niż jest to wyznaczone w przepisach.

Warto podkreślić, że oba samochody Peugeot 206 Super 1600 będą w całości przygotowywane do poszczególnych rajdów w serwisie Peugeot Sport Polska w Warszawie. Podczas imprez obsługiwać je będzie grupa polskich mechaników pod kierownictwem Grzegorza Targaszewskiego, która współpracować będzie z przybyłym do kraju przedstawicielem Peugeot Sport.

Kierowcami zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team zostali Mariusz Pelikański i Piotr Adamus. Obaj zawodnicy mają duże doświadczenie w prowadzeniu samochodów Peugeot - zdobywali bowiem tytuły Mistrzów Polski w Rajdowym Pucharze Peugeot (Adamus w 2001 roku w modelu 106 Rallye i w 2002 roku w modelu 206 XS, Pelikański - w 2003 roku w modelu 206 XS).

Mariusz Pelikański, który w przeszłości wygrał także Rajd Młodych Peugeot, wystartuje z Danielem Dymurskim, a wspierają ich firmy : Metpol i Liw Lewant zaś Piotr Adamus - z Magdaleną Zacharko wystąpią w barwach : AutoGuard, Mario Car, Blach -Dom i Berner.

Peugeot Sport Polska Rally Team uczestniczyć będzie we wszystkich sześciu tegorocznych rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Celem zespołu jest walka o tytuł Mistrzów Polski w klasyfikacji generalnej, zwycięstwo w klasyfikacji Mistrzostw Polski Sponsorów oraz Producentów.

Partnerami Peugeot Polska są firmy: TOTAL, SPF, GEFCO, MICHELIN.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: rajd | samochody | wrc | team | sport | Peugeot 206 | Peugeot
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy