Sprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego w sejmie interesuje się 8 osób

29 września w Sejmie obradowano na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego. Sejmowe ławy świeciły pustkami.

Obrady Sejmu IX kadencji
Obrady Sejmu IX kadencjiTomasz Jastrzebowski/REPORTEREast News

62. posiedzenie plenarne Sejmu RP obejmowało m.in. debatę nad rządowym dokumentem "Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz działania realizowane w tym zakresie w 2021 r.". Rafał Weber - sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, odpowiedzialny za sprawy związane z transportem drogowym, drogami publicznymi i bezpieczeństwem ruchu drogowego przedstawiał wynik raportu, według których na polskich drogach jest tylko lepiej.

Jak się można domyślać, sekretarzowi stanu umknął taki detal, jak drastyczny wzrost liczby wypadków, a także ofiar śmiertelnych i rannych na przejściach dla pieszych. Ważne, że ogólnie jest lepiej, w 2021 r. na polskich drogach zginęło mniej osób niż w latach wcześniejszych.

Bezpieczeństwo ruchu drogowego posłów nie interesuje

O tym, jak poważnie ten temat traktują rządzący może świadczyć ten obraz:

Sala posiedzeń Sejmu podczas omawiania raportu dot. bezpieczeństwa ruchu drogowego, zrzut ekranu z iTV Sejm 

Jak widać, podobnie kwestię bezpieczeństwa ruchu drogowego, wysokich mandatów, punktów karnych i wypadków traktuje opozycja:

Sala posiedzeń Sejmu podczas omawiania raportu dot. bezpieczeństwa ruchu drogowego, zrzut ekranu z iTV Sejm 

Portal prawodrogowe.pl precyzyjnie wyliczył, że podczas omawiania raportu w ławach sejmowych siedziało 8 osób. 8 osób na 460 posłów na Sejm, było zainteresowanych kwestiami związanymi z bezpieczeństwem ruchu drogowego. A taka frekwencja podczas posiedzeń Sejmu wcale nie jest regułą. Gdy podczas wcześniejszych posiedzeń dyskutowano nt. sprawozdania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z działalności w 2021 r., o działalności Rady Mediów Narodowych w 2021 r., albo o sprawie zmian w Karcie Nauczyciela, sala posiedzeń wyglądała raczej tak:

Sala posiedzeń Sejmu podczas omawiania raportu dot. bezpieczeństwa ruchu drogowego, zrzut ekranu z iTV Sejm 

To zdaje się podpowiadać, gdzie na poselskiej liście priorytetów znajduje się temat bezpieczeństwa ruchu drogowego. Fakt, że podczas 62. posiedzenia Sejmu IX kadencji temat ten omawiano dopiero na sam koniec, w porządku dziennym ujęto go dopiero po godzinie 19:30 również pokazuje, że bezpieczeństwo ruchu drogowego nie bardzo spędza komukolwiek sen z powiek. Minister Weber wspomniał, że wcześniej, podczas omawiania dokumentu na Komisji Infrastruktury, głos w sprawie zajęły dwie osoby.

Gdy trzeba przegłosować nowe przepisy, często nieprecyzyjne i dające policji pole do orzekania na niekorzyść kierowców i karania wysokimi mandatami, chętnych nie brakuje. Ale gdy trzeba przyjrzeć się rezultatom wprowadzenia nowych rozwiązań prawnych i podyskutować na temat tego, co zadziałało, co nie i co jeszcze można by poprawić, chętnych brak.

Tymczasem uczestnictwo w sejmowych posiedzeniach, to jeden z podstawowych obowiązków każdego posła. Obowiązków, za których wypełnianie dostaje z publicznych (czyli naszych) pieniędzy, wcale niemałą wypłatę.

***

Przykłady łamania przepisów ruchu drogowegoPolicja
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas