Rowerzyści szybsi od kierowców. Tak ma być w całym kraju

Ograniczenie prędkości do 30 km/h we wszystkich miastach? Tak ma być bezpieczniej
Ograniczenie prędkości do 30 km/h we wszystkich miastach? Tak ma być bezpieczniejMariusz Gaczynski/East NewsEast News

Kontrowersyjny plan holenderskiej organizacji

Nasze miasta i wsie były kiedyś budowane tak, aby można było je przemierzać na pieszo, konno lub łodzią. Jednak obecnie na tym małym kawałku ziemi żyje 18 milionów ludzi, z czego połowa w mieście. Razem posiadamy ponad 9 milionów samochodów i ponad 23 miliony rowerów, z czego 4 miliony to pojazdy elektryczne.
Frits van Bruggen
Po zmianie przepisów w Amsterdamie kierowcy narzekają na jeszcze wolniejszą jazdę w centrum
Po zmianie przepisów w Amsterdamie kierowcy narzekają na jeszcze wolniejszą jazdę w centrum123RF/PICSEL

Te same zasady w każdym mieście

Teraz zasady są inne w każdej gminie, co powoduje chaos i niepewność wśród użytkowników dróg. Konieczne jest, aby zasady ruchu drogowego i znaki były jak najbardziej jednolite. To zapobiega zamieszaniu, niebezpiecznym sytuacjom i ostatecznie wypadkom drogowym.
dodaje van Bruggen
Ograniczenie prędkości do 30 km/h w każdym mieście? Amsterdam już praktykuje
Ograniczenie prędkości do 30 km/h w każdym mieście? Amsterdam już praktykujeStanisław BielskiEast News

Ograniczenie do 30 km/h w całym kraju