EETS od dziś działa w Polsce. Jak wykupić dostęp i kto musi to zrobić?

Od 17 października w Polsce można korzystać z systemu EETS. To Europejska Usługa Opłaty Elektronicznej.

Tachograf - zdjęcie ilustracyjne
Tachograf - zdjęcie ilustracyjne123RF/PICSEL

Dzięki EETS możliwe jest wnoszenie opłaty za przejazd drogami objętymi elektronicznym poborem opłat na terenie całej Unii Europejskiej za pomocą jednego urządzenia pokładowego.

EETS - co to takiego

Europejska Usługa Opłaty Elektronicznej (ang. European Electronic Toll Service - EETS) umożliwia opłacenie przejazdu w państwach Unii Europejskiej posiadających elektroniczne systemy poboru opłat na podstawie tylko jednej umowy, z jednym dostawcą usługi EETS, przy wykorzystaniu jednego urządzenia pokładowego (tzw. OBU, z ang. On Board Unit).

EETS ułatwia przewoźnikom międzynarodowym (EETS nie dotyczy kierowców prywatnych aut osobowych) uiszczanie opłat drogowych i realizację przejazdów. Dzięki temu rozwiązaniu nie ma konieczności montażu i demontażu w pojeździe różnych urządzeń służących do naliczania stosownej opłaty, w zależności od kraju przejazdu i dostawcy usługi poboru opłat - wystarczy jedno urządzenie pokładowe.

Pierwszym, akredytowanym dostawcą EETS w Polsce jest firma Telepass Sp. A. Wkrótce usługę będzie można nabyć także u innych dostawców.

e-TOLL - zmiany dla użytkowników

Użytkownicy systemu e-TOLL, którzy chcą skorzystać z EETS, powinni skontaktować się z akredytowanym dostawcą EETS lub postępować zgodnie z informacjami opublikowanymi  na tej stronie internetowej.

Na podstawie umowy zawartej z Szefem Krajowej Administracji Skarbowej, dostawca EETS przejmuje część  zadań w zakresie poboru opłaty. Dostawca zapewnia urządzenie pokładowe OBU, niezbędne do naliczenia oraz pobrania należnej opłaty za przejazd. Rozliczenie opłat odbywa się pomiędzy użytkownikiem OBU a dostawcą EETS oraz pomiędzy dostawcą EETS a Szefem KAS.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas